פרסום ושיווק

יום האישה | מה לא בסדר בקמפיין של המשביר לצרכן?

קמפיין המשביר לצרכן ליום האישה קמפיין המשביר לצרכן ליום האישה

ב'משביר לצרכן' יצאו בקמפיין מיוחד לכבוד יום האישה הבינלאומי, הכוונה היתה טובה, אך משהו התפקשש בדרך. אל כלי בית ואקססוריז שונים ברחבי החנות הוצמדו תגיות שאמורות להסביר כיצד להשתמש במוצר: "מערוך – מיועד רק לרידוד בצק", "חגורה – מיועדת רק להידוק מכנסיים", "תכשיטים – לא נועדו לניקוי המצפון". ובכן, איך זה אמור לעזור לנו, הנשים?

ברגע שנחשף הקמפיין בשבוע שעבר החלה הרשת לגעוש, בשיחות בין אנשי מקצוע לאנשי טיפול, רבים גינו את הקמפיין, ולא מתוך הזעזוע או המסר, אלא מתוך התחושה שאל התוויות המודבקות למוצרים מתווסף טעם מר במיוחד.

בעוד יום האישה הבינלאומי נועד להעצים את הנשים ולהזכיר לכולם כי אנחנו שוות בין שווים ולחגוג את ההישגים הפולטיים, החברתיים והכלכליים, נראה כי חברות רבות בוחרות לציין את המאורע בשלל אופנים ורודים או אדומים, פרחים ובונבוניירות לכל דורש. אין לזה כל קשר לקידום זכויות האישה, אלא להפך, הנצחה כי מקומה של האישה בין סדיני משי ובאכילת מיני תופינים, או חלילה, כמו שמרמז הקמפיין של 'המשביר לצרכן' מתחת למערוך המכה בנו בחוזקה. והנה לכן נשים המתהלכות בין המדפים והקולבים ברחבי החנות, סצנה כואבת ישר לפנים, כזו שלא תוכלי לברוח ממנה.

קמפיין המשביר לצרכן ליום האישה | יח"צ
קמפיין המשביר לצרכן ליום האישה | יח"צ

הקמפיין שנעשה על ידי מקאן תל אביב נועד לזעזע, ויכול להיות שזה טוב ונכון – אבל למה ביום האישה? למה להזכיר לנשים, דווקא ביום הזה, את הזרוע הקשה של הגבר 'החזק', 'האלים', זה שבמשך שנים ארוכות דיכא את רוחנו? האם יש כאן מהלך ציני מידי, חסר רגישות כלפי נשים שחוות אלימות וכלפי נשים בכלל? האם באמת אלימות נגד נשים מסתכמת בחבטה של מחבת? הזילות של האלימות שמסתכמת במחבת ומערוך אל מול הרצון של המותג לגרום לשינוי בשיח החמיצה את עצמה.

במקום לראות את הנפגעות רואים שוב את הפוגעים, כאילו באמת היינו צריכים להסביר לגבר אלים למה מערוך משמש או מה עושים עם חגורה או נעל. התחושה שבמקום חיבוק נשי חזק ומעצים לכבוד יום האישה שנועד להעלות אותנו, הנשים, למעלה –  קיבלנו עוד מכה מתחת לחגורה, או באמצעות החגורה עצמה.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות