אנשים

יום האישה | נירית וייס תכננה פסק זמן מהטירוף באשראם, ופתחה סוכנות במקום

נירית וייס נירית וייס

נירית וייס היא אחת השמות הבולטים בתעשייה כבר שנים. חוץ מזה שהיא חברה יקרה של אימי (מישהו אמר בומרית?) תמיד התרשמתי מחריפות המחשבה והאמביציה האינסופית שמתפרצת ממנה, לכן החלטתי שאין ראויה ממנה לככב בכתבה מיוחדת ליום האישה

איך הגעת למשרד הנושא את שמך?

"אני שותפה בקרבט & וייס, סוכנות לניהול תקשורת ותוכן, שהקמתי ב-2012, עם מאיה קרבט. אנחנו מתמחות בעולמות התרבות, קולינריה, תיירות, וכל מה שמסביבם. כולם מותגים ואנשים שאנחנו מאוד מאמינות בהן. מאיה היא אשת יחסי ציבור הכי תותחית שאני מכירה, לפני שחברנו היא הייתה ה-דוברת המיתולוגית של שידורי קשת. אני מנהלת את מחלקת התוכן והקריאייטיב ללקוחות – ודואגת להמציא תוכן שמביא ליחסי ציבור. בקיצור, לעבודה שהיא לא שלי. בשנים האחרונות אני יותר ויותר מתמקדת בפיתוח העסקי והיזמי שלנו, ובין השאר מפיקה ויוזמת פסטיבלים ואירועי תוכן גם ובעיקר סביב עולם הקולינריה".

איך ואיפה התחלת לעבוד בתקשורת?

"עורכת בידור במעריב לנוער. הייתי בת 23, בשנה אחרונה של לימודי תקשורת במכללה למנהל. אבי מורגנשטרן, שהיה עורך מעריב לנוער, היה מרצה שלי. בציפורה של 'העיר ' (הייתי נוסעת מדי חמישי לתל אביב כדי לקנות אותו. במיוחד) פרסמו שמחפשים עורך בידור, אני הודעתי לו שהתפקיד שלי והוא פתח לי דלת וסלל דרך מופלאה. משם התקדמתי מהר ממש, כולל ההקמה של טיים אאוט, ועורכת ראשית של פנאי פלוס ל-6 שנים מעולות. אני גאה לומר שלקחתי חלק בתור הזהב של המגזינים והעיתונות בזמנים מדהימים, שלצערי לא יחזרו".

איך הגעת לתחום?

"בתפקיד העריכה האחרון שלי, כעורכת ערוץ 24 של קשת, עבדתי ממש קרוב למאיה, אחרי שהמון שנים תמיד עבדנו האחת מול השנייה, אני כעורכת והיא כדוברת. החלטנו לקחת פסק זמן מהטירוף ולטוס להודו. דבר הוביל לדבר ובמקום אשראם, פתחנו ביחד את הסוכנות שלנו. מהרגע הראשון הכוונה הייתה לשלב את הרקע שלי בתוכן ביחד עם היכולת המטורפת של מאיה בניהול קמפיינים תקשורתיים. עולם היח"צ הוא מהשירותים המורכבים שיש בעוגת השיווק, ואני מאוד גאה בהרחבת הצעת הערך שלו".

איך הקורונה שינתה את עולם היח"צ?

"אני חושבת שאין הבדל בין עולם היח"צ לשאר הענפים, כולנו חווינו וחווים את הטלטלה. כמו כולם – גם עולם היח"צ למד שני דברים שהם דבר וניגודו: לעבוד בצורה יותר גמישה, ומצד שני יותר מדויקת. מחד – עם יותר אאוטסורסינג של עובדים פרילנסרים מומחים והרבה גמישות בשעות עבודה והיקפי משרה שמשתנים תדירות. ומאידך – מול הלקוחות, שהפכו ובצדק יותר ממוקדים, ויותר מוטי תוצאות".

מה הדבר שאת הכי גאה בו?

"אני מאוד גאה בחוש הריח המפותח שפיתחתי לזיהוי טרנדים. לידיעה המוחלטת של מה נכון, מה מעניין. בפסטיבל הקולינריה הראשון שהפקנו כיזמיות Round בשיתוף אמריקן אקספרס הצעתי שנמכור את הכרטיסים לארוחות, בכ-300 ש"ח לסועד, חודשיים מראש. מבלי להראות את התפריט. זה היה הימור נועז, אבל לקחתי השראה מעולם ההופעות. פרמטנו קמפיין של מסע הופעות קולינרי של שפים מכוכבי מישלן. וזה עבד. תוך ימים ספורים מכרנו 8,000 מקומות מראש. וזה עוד לפני שעלה הקמפיין של אמריקן אקספרס, שהם השותפים הכי אדירים שלנו כבר 6 שנים למהלכי תוכן שמביאים ליח"צ".

איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

"ביזמות מהלכי תוכן. זה לגמרי המקום שלי. ומצד שני, תרשה לי לומר לך שאין לי מושג מה אני עושה בעוד 5 חודשים בעת הנוכחית. אז לשאלה הבאה".

טיפ לאנשים שרוצים להיכנס לתחום?

"שקיפות בכל התהליכים. עם כל השותפים, הלקוחות והעובדים. זו הדרך היחידה בעולם רווי שקרים וסיבובים".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות