דיגיטל, עד הבחירות זה יעבור, על סדר היום

הסטטוס הפוליטי ברשתות: גדעון סער מאבד עוקבים

גדעון סער אוליביה פיטוסי גדעון סער

המועמדים השיקו את הקמפיינים שלהם באופן רשמי, התקציבים החלו לעלות, מסרים החלו להתחדד. בשונה מקמפיינים קודמים הפעם אנחנו בתקופה של ריחוק חברתי, את המגע האנושי עם האזרחים בשווקים, בקניונים ובחוגי בית מחליפים כנסים וירטואליים בהם המתמודדים יוצרים שיח ישיר עם ציבור הבוחרים.

עוקבים בפייסבוק

באופן כללי ניכרת עליה מתונה בכמות העוקבים אצל רב המתמודדים. אצל נתניהו מספר העוקבים נשאר יציב, יתכן שהסיבה לכך היא שכבר אין לו לאן לגדול. נתניהו עדיין מוביל באופן משמעותי בכמות הפוסטים שהוא מעלה, כמות הפוסטים שלו לבד שווה לכמות הפוסטים שהעלו בנט, לפיד וגנץ יחד. במדד המעורבות עם התכנים שהעלו המועמדים, נתניהו הצליח לגרום לכמעט שני מיליון ישראלים להגיב בצורה כלשהי לפוסטים שלו שזה ממוצע של 35 אלף לפוסט. בנט ולפיד הרחק מאחור עם מעורבות ממוצעת של 20 אלף לפוסט.

אביגדור ליברמן הגביר קצב והוא במקום השני אחרי נתניהו בכמות הפוסטים שהעלה. בעיקר מתרכז במאבק מול החרדים. הגברת הנוכחות גם מביאה לו עליה יפה בכמות העוקבים.

מירב מיכאלי במקום השלישי אחרי נתניהו וליברמן בכמות הפוסטים שמעלה. היא גם מצליחה לעלות בכמות העוקבים ומתחילה לפתוח פער משמעותי מגדעון סער שנמצא אחריה ברשימה. מעניין לראות שכמות המעורבות הממוצעת לפוסטים של מיכאלי גבוהה יחסית. כמעט כמו של בני גבץ והרבה יותר משל ליברמן וסער. היא מייצרת עניין ומעוררת אמוציות וכמובן משקיעה לא מעט מאמץ בהעלאת פוסטים.

מעניין לראות שגנץ וסער דווקא איבדו עוקבים משבוע שעבר.

בחירות 2021, מי מוביל ברשתות החברתיות?
בחירות 2021, מי מוביל ברשתות החברתיות?

מה היו המסרים הבולטים שרצו השבוע בפייסבוק?

נתניהו והליכוד השיקו ביום רביעי את הקמפיין, הם עשו זאת בלייב בפייסבוק בהשתתפות תומכים נלהבים שהציגו שאלות לראש הממשלה.

בנימין נתניהו משיק את קמפיין הליכוד
בנימין נתניהו משיק את קמפיין הליכוד

אחרי שנתניהו התראיין בערוצים 12 ו- 13 הוא העלה ביום רביעי פוסט שבו הוא תוקף את הערוצים הללו עם סרטון שמלקט אמירות שנויות במחלוקות של עיתונאים וכתבים כמו של ערד ניר שאומר שהוא לא מפחד מהקורונה כמו מההגבלות של משרד הבריאות והכותרת של הפוסט היתה "הם ימשיכו לקשקש ואני אמשיך לעבוד למענכם".

בנוסף השבוע ביבי השיק את ה"ביביגרם". הבוט הרשמי של ראש הממשלה בטלגרם בעזרתו הציבור יוכל כביכול לנהל איתו שיחה קצרה בה יתעניין למי אתם הולכים להצביע ולמה בחרתם כך. עוד צעד מעניין להעמיק את הנוכחות בערוץ נוסף ולייצר רשת רחבה של ערוצי תקשורת בהן יוכל להשתמש להפצת מסרים.

הביביגרם
הביביגרם

ליברמן התחיל סוף סוף את הקמפיין שלו, מסתמן שהוא התחיל חזק ומכאן זה רק יתגבר. כמעט כל התכנים נגד החרדים: נישואים אזרחיים, סיפור השיקסע ועוד. הוא השתמש בדיוק באותם מסרים שלפיד השתמש בהם במערכות הבחירות הקודמות והצליחו לעורר בזמנו לא מעט הדים.

פוסטים שמציגים את מספר האנשים שלא הצביעו בבחירות הקודמות בערים הגדולות חיפה, תל אביב, ראשון לציון ובסה"כ במדינה למעלה ממיליון אזרחים שלא הצביעו.

ליברמן קיים מפגש זום עם תושבי רמת גן גבעתיים, דבר שמרמז על זיהוי של פוטנציאל לא קטן בערים האלה. ניכר שאמצעי שידור הלייב כמו הזום והפייסבוק יתפסו מקום מרכזי במערכת הבחירות הזו במקום כנסים ומסעות שטח שמאפיינים בדרך כלל מערכות בחירות בימי כתיקונם.

ליברמן שנוהג להפתיע בכל חג פורים עם תחפושת משעשעת העלה הילוך בפורים השנה כשהעלה טיזר לגבי התחפושת שלו השנה- משיח.

טיזר הפורים של ליברמן
טיזר הפורים של ליברמן
פורים הגיע - משיח בא
פורים הגיע – משיח בא
משיחית או ליברלית?
משיחית או ליברלית?

בני גנץ העלה סרטון מקורי בו הוא נפגש דווקא עם האנשים שהתאכזבו ממנו. הם מדברים למצלמה ופתאום הוא מפתיע אותם ופותח איתם בדיאלוג, לדעתי סרטון מוצלח ביותר.

מהלך יצירתי של בנט השבוע הוא פניה ישירה לכל אלה שמתכוונים להצביע לזליכה שלפי הסקרים לא צפוי לעבור את אחוז החסימה. בנט מזהה שמסתתרים שם מנדטים בודדים לכן הוא בוחר להתחרות על הטיקט הכלכלי ולנסות להעביר אליו את הקולות הכביכול אבודים של מצביעי זליכה. בנט עושה שימוש יפה בפלטפורמה של פייסבוק וגם מבקש לתייג לפוסט חברים או מכרים ששוקלים להצביע לזליכה.

בנט פונה למצביעי זליכה
בנט פונה למצביעי זליכה

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות