עד הבחירות זה יעבור, על סדר היום

התאגיד: "פאקה פאקה שאשא שאשא" מהווה ביזוי המתים, מסתייגים מההשוואה למוסוליני

אריה גולן באולפן רשת ב'

בקצב האירועים נדמה שמדובר באירוע היסטורי, אבל הוא התרחש רק בשבוע שעבר. רה"מ נתניהו התראיין אצל אריה גולן ברשת ב', וטבע את המכתם "פאקה פאקה שאשה שאשה". ועכשיו, אחרי שסבב התגובות הרגיל של המערכת הפוליטית הסתיים, הגיעה תגובת התאגיד, שבשידוריו נאמרו הדברים. שי גליק הבלתי נלאה, מנכ"ל ארגון "בצלמו", הגיש תלונה לתאגיד על כך שאריה גולן העלה את שמו של מוסוליני בשידור. אורלי ממן, הממונה על פניות הציבור בתאגיד השידור הסתייגה מהאזכור, אולם דחתה על הסף את הטענות על סגנונו של אריה גולן, והתייחסה לביטויים בהם השתמש נתניהו והזלזול שהפגין. הקלטת הראיון המלא, למי שמתגעגע, בסוף האייטם:

שלום רב,
קיבלנו את פנייתך מס' 61279 מתאריך 01/03/2021 09:05 בנושא אריה גולן – ראיון לא מכבד
להלן תשובתנו:

1. הקשבתי לריאיון של מר אריה גולן עם ראש הממשלה מר נתניהו.

ראשית דבר אציין כי מדובר בריאיון בן 15 דקות, בהן ניתן למר נתניהו פרק זמן מכובד להשמיע את דבריו באריכות, לצד חזרה על המסרים המחמיאים לפועלו כראש ממשלה.

2. את הטענות והתלונות לגבי סגנון הריאיון או דרך התנהלותו של מר גולן אני דוחה על הסף וזאת מהטעם הפשוט שמי שדרדר את הריאיון, תוך השמעת ביטויים מעליבים וחסרי כבוד, היה ראש הממשלה עצמו.

אזכיר, מר נתניהו ענה לשאלה על היקף התמותה בישראל מהמגפה בהאי לשנא – "פאקה פאקה שאשא שאשא" ובהמשך גם ב "נה נה נה" .

בכך, לא רק שלא התייחס עניינית לנתון הגבוה של קורבנות המגפה, גם ביזה את המתים ואת משפחותיהם וגם עלב בהתבטאותו בחברת כנסת שערקה מהליכוד למפלגה חדשה.

3. בהמשך הריאיון אמר מר נתניהו למראיין "תפסיק לשקר", אמירה חסרת תקדים ולא מוצדקת על רקע השאלה שנשאל, ובכך הביא למענה מקביל מצד המראיין.

4. עם זאת, אני מסתייגת מאזכור מוסוליני ככל שביקש המראיין ליצור הקבלה או רמיזה השוואתית למנהיגים /שליטים מההסטוריה.

בברכה,

אורלי ממן

הממונה על קבילות הציבור

שי גליק מסר: "נמשיך להיאבק למען תקשורת ביקורתית ונוקבת אך מכבדת. זה לא סותר. חובה לבקר אבל מתוך כבוד לכל מרואיין ומרואיין".

הראיון המלא של אריה גולן עם רה"מ נתניהו:

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות