פרסום ושיווק

מה שהבנות רוצות – וצריכות

מימין: אלה לי להב בפרסומת לבזק, משמאל: סינדי לאופר בקליפ המקורי. הומאז' מרענן מימין: אלה לי להב בפרסומת לבזק, משמאל: סינדי לאופר בקליפ המקורי. הומאז' מרענן

הפרסומת של אלה לי ובזק ל-Full wifi, תוצר הקריאייטיב באדלר חומסקי ורשבסקי, היא פרסומת מהעתיד; עתיד שבו נשים הן לא ״חזקות״, ״עוצמתיות״ ו״עוברות העצמה״. הן פשוט מי שהן, בדיוק כמו הגברים. הן מצליחות בלי לעשות מזה עניין, כי זה מובן מאליו. הן מקבלות כבוד על ההישגים שלהן כדבר מובן מאליו, בלי שהמפרסם יצרח מהגגות ״תראו! נתנו להן כבוד!״

אלה לי להב, הזמרת בת ה-17 שצמחה בריאליטי ״הכוכב הבא״ (170,0000 עוקבים באינסטגרם, 220,8000 עוקבים בטיקטוק) מחזיקה את הפרסומת ואת הקאבר לסינדי לאופר בקלילות מעוררת שמחה. השיר המקורי, Girls just wanna have fun, היה בעצמו קאבר לשיר שנכתב מנקודת מבט גברית.

לאופר יצרה גרסה נשית והמנון פמיניסטי ענק שממשיך להדהד גם היום. כשהיא שרה ״Girls just wanna walk in the sun״ כל אישה כמעט הזדהתה עם הדרישה לקבל את אותה הכרה במרחב הציבורי, בהישגים וביכולות שגברים מקבלים כמובן מאליו. לאופר לא סתם דרשה לקבל את ההכרה – היא ספרה לנו שגם נשים רוצות ללכת באור השמש בכיף, בלי שנצטרך להתאמץ כפול מגברים כדי לקבל הכרה, בלי שהכל יהיה מאבק – בהנאה.

הדרישה הפמיניסטית הבסיסית הזאת מהדהדת גם בגרסא של אדלר – הנערות שנבחרו – כולן פאוור האוס שיצרו עסק רציני מאוד מהעיסוק באינטרנט ועושות בחודש יותר ממה שרובנו עושים בשנה. מלבד אלה לי משתתפות בפרסומת גם דניאל עמית (274,000 עוקבים באינסטגרם) ויובל כספית (37,0000 עוקבים באינסטגרם), שעשו קריירה מרשימה לא פחות, מעיסוק במתכונים ואופנה. באדלר גם נתנו כבוד לעובדה שהמאבק רחוק מלהסתיים – כשאלה לי שרה ״עובדות קשה בלהנות״ היא מדברת על העובדה שההתנהלות ברשתות היא עסק לכל דבר, אבל גם על העובדה שאנחנו יודעות שההליכה בהנאה בשמש היא עדיין מאבק עבור נשים רבות.

רגע קטן ונפלא בפרסומת המלאה ברגעים נפלאים וזכירים הוא הרגע בו הנתב נתקע ואלה לי מגיעה למטבח לדרוש מדמות האם בפרסומת להחליף נתב. האמא שעסוקה בלצלם מתכון מושלם, אולי לאמהות משקיעות? מייצגת את הדור הישן של משתמשות האינטרנט, בניגוד לנערות האלו שלוקחות את העיסוק בו במלא הרצינות ועושות ממנו כסף (רגע מקביל יש גם עם דמות האב, שמשחק במשחק שתוקע את הנתב ומפריע לנערות לתת עבודה).

הקליפ של בזק עמוס בהרבה רגעים נפלאים נוספים החל מהרפרנסים לקליפ המקורי של לאופר ועד למשפט המנצח – ״אינטרנט מפעל חיי״. הפרפורמנס והווקאליות הנפלאות עושות חשק לשיר ולרקוד עם אלה לי.

לרגע כמעט שכחתי שמדובר בפרסומת.

מזל שבזק מזכירים לנו שבסוף אנחנו כאן בשביל להתקין את הנתב החדש שלהם באמצעות הגעת הכוכב הגדול – גידי גוב. רק שבפרסומת הזאת ובצדק רב הוא כמעט סטטיסט. הוא גבר יחיד בקבוצה של נערות שעשו את זה בלי עזרה משום גבר והוא לא עומד במרכז בשום שלב. כשגוב ואלה לי פונים זה אל זו לקראת הסיום – זה ברור לגמרי, הם שווי ערך לחלוטין בלי לעשות מזה סיפור.

אתם מוזמנים להגביר ווליום וליהנות גם מהקליפ המקורי של סינדי לאופר:

האינסטגרם של אלה לי להב

הטיק טוק של אלה לי להב

טורים קודמים:

נתלי מון היא מנהלת קהילות ושיווק דיגיטל והבעלים של סמארטפיש

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות