על סדר היום

ביהמ"ש נענה לפניית ארגון העיתונאים והסיר חלקית את צא"פ על אסון הזפת

אסון הזפת בחופי ישראל אסון הזפת בחופי ישראל

ארגון העיתונאים והעיתונאיות יפעת גליק ושני אשכנזי פנו אמש לבית המשפט בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום שהוטל על פרשת זיהום חופי ישראל. באמצעות ד״ר עו״ד מורן סבוראי ועו”ד אמיר בשה נטען בכתב הבקשה כי: ״שימוש גורף בצווי איסור פרסום פוגע במצטבר פגיעה קשה ביותר ובלתי מידתית בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת, וזאת בעיקר נוכח אופיו הדרמטי של האירוע המסוקר – או האמור להיות מסוקר – הנוגע לזיהום סביבתי רחב ממדים שכבר הוכתר, כאמור לעיל, כאחד הקשים והחמורים שידעו חופי הארץ".

קראו עוד: למה המשרד לאיכות הסביבה ביקש (וקיבל) צא”פ על חקירת אסון הזפת?

״דווקא משום חשיבותו של האירוע והיקף הפגיעה בציבור בישראל, כאשר חופה המערבי של המדינה הוא הגבול הארוך ביותר של המדינה המשמש לציבור בישראל מקור יציב למסחר, תעבורה ותחבורה, הנאה וספורט, בית לבעלי חיים, צמחיה ודגה, וכריאה נושמת אל מול הריכוזים העירוניים המשמעותיים לאורך החוף הישראלי, הרי יש חשיבות רבה ביותר שלא ינתן צו בלתי מידתי, הפוגע ביכולתו של הציבור בישראל להבין את האירוע והגורמים לו וליטול חלק בדיון ציבורי נוקב וביקורתי על האירועים שהביאו להתרחשותו של האסון הסביבתי כמו גם על הפעולות שיש לנקוט כדי לצמצם המשך הפגיעה ולמנוע הישנותה", נכתב.

"ככל שצו איסור הפרסום רחב וגורף יותר ובלתי מנומק, הוא מונע מהעיתונות לבצע את תפקידה שהוא "כלב השמירה" של הדמוקרטיה ולשמש כגוף המבקר של רשויות השלטון ולהצביע על כשלים בזמן אמת, בזמן התרחשותו של האירוע. מתן חופש ביטוי ושקיפות ומתן הזדמנות לעיתונות החופשית לבצע את עבודתה, יאפשר לציבור לדעת מה קורה בזמן אמת, תוך כדי האירוע עצמו, או סמוך לו, וגם יאפשר לרשויות השלטון לבצע תיקונים נחוצים. ללא אפשרות השקיפות והביקורת הציבורית הנדרשת, המתאפשרת לא מעט הודות לעיתונות החופשית עלול הנזק לגדול, ומכאן החשיבות הציבורית בביטול צו איסור הפרסום״.

לקראת הצהריים של יום שלישי, ה-23/2, החליט השופט קפאח להסיר חלקית את צו איסור הפרסום.

הסרה חלקית של צו איסור הפרסום

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן. ויש גם אפליקציה: להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד  |  להורדת האפליקציה עבור מכשירי אייפון

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות