דיגיטל

ClubHouse – הנה מועדון שבהחלט תרצו להתקבל אליו

קלאבהאוס Photo by Dmitry Mashkin on Unsplash

קלאב האוס היא הדבר החם שכולם מדברים עליו בחודש האחרון. זו אפליקציית רשת חברתית לצ'אט מבוסס שמע בלבד, Social audio. בין צוקרברג לבין אילון מאסק (שכיכב בשיחת קלאב האוס של מעל ל-5,700 משתתפים בשבוע שעבר), כולם כבר הביעו בה עניין.

הסיפור מתחיל מסטארט אפ של 10 אנשים בלבד, לא רווחי (כרגע), זמין (כרגע) רק לאייפון, עובד על הזמנות בלבד ועדיין, הוא משגע את העולם. גם אינסטגרם החלה כאפליקציה שנבנתה ע"י עשרה אנשים בלבד, בלי לדעת שבסוף היא תירכש על ידי השחקנית החזקה בשוק, ותהפוך לפלטפורמת על.

למה קלאב האוס עובדת כל כך טוב?

תחום ה-Social Audio הוא אחד משני הטרנדים הבאים (הראשון הוא AR/AI) והוא עונה על צרכי ה-FOMO  (fear of missing out) והריחוק החברתי בבת אחת. אנשים תקועים בבית בסגר, לכולנו טלפונים חכמים ואינספור אפליקציות שיחה, אבל נמאס לנו מתקשורת טקסטואלית ואנחנו עייפים מלהיות זקופים בשיחות ועידה בוידאו – כאן באה אפליקציית שמע בלבד להצליח. היא לא תובענית כמו וידאו, היא דורשת מעט מאוד מכל משתמש (מעורבות פשוטה וקלה) וכל התכנים בה נעלמים מיד אחרי שהם עולים (היי לסטורי / סנאפצ'ט), מכאן ה-FOMO.

מעבר לכל אלה, קלאב האוס מבדלת עצמה ושמה בפרונט את הגורם שכל שאר הרשתות החברתיות מתעלמות ממנו או לא שמות אותו בפרונט – ה-אודיו.  מי כמונו יודע, שמעל ל-80% מצופי הסרטונים בסושיאל צופים בהם על Mute. אני עוד חוקרת את הממשק ואת ההזדמנויות הצצות, אבל אני יכולה להגיד שלראשונה מזה זמן רב, בניגוד לדעתי האישית על טיקטוק ודומותיה, יש הרגשה של שחקנית חדשה, חזקה, ממכרת, רעננה ומפוצצת באפשרויות חדשות לשיווק, קהילה ושיח.

קלאבהאוס

באחד מהקלאבים שביקרתי בהם השבוע, דיברנו על איך לבנות פרופיל טוב בקלאב האוס, איך לכתוב BIO שייצג אותנו בצורה מיטבית. עלו המון רעיונות חשובים, כמו

  • תמונה פרופיל פרונטלית וברורה
  • דגש על 3 השורות הראשונות
  • כתיבת ה-mission שלנו בפרונט
  • כתיבה בעברית למי שקהל היעד שלו ישראלי (אלו אסכולות, כפי שסיכמנו)

הנה הדברים שאני נעזרת בהם כשאני כותבת אודות בלינקדין, מענה על השאלות האלה יכול לעשות לנו הרבה סדר גם בכתיבת ביו בקלאב האוס:

  1. מה אני עושה – פה נכתוב בשפה וסמנטיקה שתמצב אותנו כאוטוריטה בתחומנו, זה המקום להשתמש ב-name dropping של מונחים מעולם התוכן שלנו
  2. איך אוכל לעזור – פה נדבר בשפה בגובה העיניים של הלקוחות שלנו, ננגיש את השירותים שלנו למי שזה רלוונטי לו
  3. עבור מי אני עושה זאת – פה נספר עבור אילו לקוחות, חברות, ארגונים אנחנו מציעים שירותים. כך נבליט את עצמנו למי שמחפש אותנו
  4. מה אני עושה אחרת – זה המקום לבידול העסקי. החידוד שלנו בשיחה היה שלהגיד שאני הכי טובה, יקרה, ותיקה, אוהבת את מה שאני עושה זה כבר לא מספיק. מה שכן, כל אחד יכול למצוא בדיוק את הבידול העסקי והנישה אותה הוא תופס וזה המקום לכתוב אותם.
  5. פרטי קשר – כנראה החלק הכי קל אך זה שרוב האנשים שוכחים. מייל, טלפון, אתר וכו'. מה שאתם מרגישים איתו בנוח.

ההכוונה רלוונטית כמובן למי שהיה רוצה לעשות פיתוח ונטוורקינג עסקי, ולא לעבוד רק באישי.

יעל סקליר היא מומחית לשיווק דיגיטלי וניהול מוניטין ברשת. בשבוע הבא היא תנהל, בשיתוף קלאבהאוס ישראל, חדר שיוקדש לניהול פרופיל לינקדאין. כולכם מוזמנים.
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות