עד הבחירות זה יעבור, על סדר היום

מי היה מאמין שבן גביר יוציא פרסום גזעני, מי?

ביקורת נוקבת במערכת הפוליטית על סרטון תעמולת בחירות של הציונות הדתית שהופץ אמש (מוצ"ש).

בסרטון נעשה שימוש בשואה ובהיטלר על מנת לתקוף את יאיר לפיד וכן את אלה המבקשים לשבת איתו כדוגמת ימינה ונפתלי בנט. בסרטון מוצגת התכתבות לכאורה בקבוצת וואטסאפ של 'ממשלת לפיד' ובה בין השאר בדיחות שואה ותמונה של היטלר עם סימן של לב אדום.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מיהר אתמול להתנער מסרטון מפלגתו.  "הסרטון שהופץ הערב בלא ידיעתנו הוא חמור מאוד. בתור דור שלישי לניצולים, השואה היא מחוץ לתחום. נקודה. יש לנו ויכוח נוקב עם בנט שמסרב להתחייב לממשלת ימין וחותר להקמת ממשלה עם לפיד ומרב מיכאלי אבל את הוויכוח הזה צריך לנהל בגבולות גזרה מאוד ברורים. שימוש בהיטלר והשואה הוא מחוץ לגבול השיח. נקודה."

יאיר לפיד כתב לאחר פרסום הסרטון: "אין גבול לתועבה של בן גביר וסמוטריץ׳. גטו, שואה, היטלר, סמיר קונטר, הכל מותר בשם הגזענות והקיצוניות. בושה ובושה גם לנתניהו שעושה הכל כדי להכניס את הקיצונים האלה לכנסת ישראל".

"הסרטון של סמוטריץ ובן גביר, האחריות של נתניהו והליכוד", אמרו במפלגת 'מרצ'. "הערב קיבלנו טעימה כיצד תראה קואליציית ביבי-כהנא. מול הימין חסר הגבולות חייבים להציב שמאל חזק ונחוש שלא מתקפל או נרתע. מרצ תדרוש מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית לפסול את הסרטון המסית ולהורות על הסרתו לאלתר".

‏עו״ד ‎איתמר בן גביר אמר הבוקר ליקי אדמקר וישי לפידות ברדיו קול ברמה: "גילוי נאות: כשראיתי את הסרטון חשבתי פעמיים. בדיעבד היה נכון להוריד את המוטיבים האלה, אבל הסרטון מצביע על תופעה אמיתית. לא אמחק את הסרטון, אני לא מתנצל ולא מגמגם בפניהם".

https://twitter.com/erancherpak/status/1363209407341944834

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות