מדיה

מי יזכו השנה בפרס סוקולוב לעיתונות?

נחום סוקולוב , 1929 נחום סוקולוב , 1929

נחום סוקולוב היה ציוני גדול, האיש שטבע את השם "תל אביב" ומבשרה של העיתונות העברית החדשה. לכן, אך טבעי הוא שמזה 65 שנים מחולק על שמו פרס סוקולוב לעיתונות מטעם עיריית תל אביב. זה הפרס החשוב ביותר בתחום אחרי פרס ישראל, ולא מעט עיתונאים ועורכים מוכשרים זכו בו לאורך השנים. יש מהם, כמו איתי אנגל למשל, שזכו בו יותר מפעם אחת.

מעזריאל קרליבך, אפריים קישון ומשה שרת בשנותיו הראשונות זכו בפרס לאורך שנותיו עשרות כתבים ועורכים. על רובם המכריע ניתן לומר שמימשו דרך מקצועם את חזונו של סוקולוב ""הייתי רוצה שהעיתונאות תחזור לאמות המידה הנעלות של אמת ודיוק. חדשות ללא משוא פנים, שאינן 'צבועות' בדעות קדומות או באינטרסים, מקנות השכלה וידע. עיתונאות הכתובה בחופזה ואינה מדייקת, נתפסת להגזמות, או לדברים שלא היו ולא נבראו. אמנם, היא עשויה להיות מעניינת כרומן בלשי, אבל היא מטעה ונושאת בחובה את חיידקי הניוון".

הפרס, שכיום שוויו 18,000 שקלים, יוענק על ידי העירייה ביחד עם פרסים נוספים: פרס דיזנגוף לאמנויות הפלסטיות, פרס אנגל ליצירת מוזיקה מקורית, פרס ויצמן למדעים מדויקים, פרס איינהורן לחקר הלשון והספרות הרפואית העברית, פרס דוש לקריקטורה ופרס קרוון לאדריכלות גנים ונוף.

המועד האחרון להגשת מועמדות לפרס סוקולוב הוא, כאמור, ה-28 לפברואר, וניתן להוריד את הטפסים הדרושים מאתר עיריית תל אביב.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות