על סדר היום

אצלנו הכל לא בסדר: קמפיין נעמת להעלאת המודעות לאלימות נגד נשים

קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים

בהמשך לגל הטרור נגד נשים בישראל ועל רקע מצוקתן של כ – 200 אלף נשים החיות במעגל האלימות – נעמת השיקה את קמפיין "אצלנו הכל לא בסדר". הקמפיין הוא ביוזמת נעמת , ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים.

בנעמת מסבירים כי במהלך השנה האחרונה חלה עלייה של מאות אחוזים בפניות לקווי החירום של הארגונים השונים ובהם קו החירום של משרד העבודה והרווחה והקו החם של נעמת. בארגון מייחסים חלק מהעלייה החדה למשבר הקורונה ולסגרים המתמשכים שהפכו בתים רבים בישראל לבתי כלא עבור נשים שנמצאות במעגל האלימות. מטרת הקמפיין היא העלאת המודעות הן בקרב נשים החוות אלימות מכל סוג שהוא והן בקרב סביבתן הקרובה אשר עדה או חושדת בגילויי אלימות כלפי נשים – הבקשה היא להתקשר לקו החם של נעמת 9201* תוך הבטחה לדיסקרטיות ולליווי מקצועי.

במסגרת הקמפיין, הזמרת מירי מסיקה חידשה את השיר "אצלי הכל בסדר" שבוצע במקור על ידי בועז שרעבי למילותיה של שמרית אור. במקביל לפסקול מתחלפות תמונותיהן של נשים אשר נרצחו בתקופה האחרונה על ידי בני זוגן. הבחירה בשיר אינה מקרית ונועדה להמחיש את הניגודיות בין התמונות המחויכות והמילים לבין מציאות חייהן של נשים רבות בישראל שלא תמיד גלויה לעין.

יו"ר נעמת, חגית פאר: "גל הטרור נגד נשים לא עוצר לרגע ורק בימים האחרונים היינו עדים לשורה של אירועים מזעזעים שהמשותף להם הוא אלימות ברוטאלית נגד נשים בישראל. לאלימות המגדרית צורות רבות ולא תמיד יש לה סממנים פיזיים. כ – 200 אלף נשים בישראל חוות באופן קבוע אלימות פיזית, נפשית, כלכלית, מינית או אחרת. הלחצים הכלכליים והמנטליים שהביאה עמה הקורונה דרדרו עוד יותר את המצב העגום גם כך בבתים רבים בישראל. בשנת 2017 ממשלת ישראל אישרה תכנית למאבק באלימות במשפחה אך מאז ועד היום רק חלק מהתקציבים שהובטחו הועברו – הפוליטיקאים ממשיכים לרוץ מאולפן לאולפן ולהבטיח הבטחות אך בפועל מאות אלפי נשים בישראל נותרות שקופות. כולי תקווה שהן נשים שחוות אלימות ושהן סביבתן הקרובה שאולי חושדת אך לא יודעת כיצד לפעול – ירימו טלפון לקו החם של נעמת, שיחה שבאמת ובתמים יכולה להציל חיים".

מנכ"לית משותפת גיתם BBDO, קרן בכר אמיתי: "האלימות כלפי נשים מזעזעת את כולנו וחייבת להסתיים. זו אינה סוגיה פוליטית, זוהי סוגיה חוצת חברה הנוגעת לכולנו. כמשרד מוביל יש עלינו חובה לרתום את כל היכולות היצירתיות שיש לנו כדי לנסות ולסייע לעצור את התופעה הקשה הזו. מעטים הם הנושאים שבהם אין ימין ושמאל, חילונים מול דתיים , בהם אין שסע, רק קורבנות ומשפחות שנשארות עם אובדן שלא יחזור לעולם. הייתה לנו הזכות לחבור לארגון נעמת, לשים את הנושא על סדר היום הציבורי, ואני שמחה כי בנק הפועלים, מלקוחות הדגל שלנו, כרגיל נרתם לחברה בישראל" .

מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים, נעמה הלוי פאר: "בשבועות האחרונים אנחנו שוב עדים לסיפורים קשים אודות אלימות כלפי נשים. כל מקרה מביא סיפור אישי של אחת הנשים והלב נקרע. רבים מאתנו עסוקים בשאלה האם היה ניתן למנוע את המקרה וכיצד אפשר לסייע לנפגעות האלימות. הבנק כשחקן משפיע בתחום אחריות תאגידית ותרומה לקהילה מצטרף לגינוי של תופעת האלימות במשפחה ובפרט אלימות נגד נשים ובחר לתמוך במסר החשוב הזה שיוצא היום מנעמת. הבנק תרם מאות אלפי שקלים למרכזי סיוע ומקלטי נשים, ותומך בעמותות וגופים הנותנים מענה לנשים, ומקיים מדיניות של אפס סובלנות בנושא. המערכת הבנקאית מיישמת אמנה לזמינות בנקאית לסיוע לנשים נפגעות אלימות כלכלית ופיזית – מדובר בליווי והדרכה פיננסית בצעדים הראשונים בעולם שלאחר עזיבת בן הזוג ומניעת החזרה למעגל האלימות".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות