מדיה

אלן נגד פארו: הדוקו המדובר של HBO ישודר בישראל

אלן נגד פארו אלן נגד פארו

'אלן נגד פארו', סדרת התעודה המדוברת של 2021 מבית HBO, שצולמה בחשאיות ונשמרה בסוד תחת שם הקוד Eliza, תשודר בישראל החל מ-22.2 בסלקום tv, הוט ויס.

מדובר בסדרת תעודה בת ארבעה פרקים שמנסה לגלות מה קרה באמת באחד הסקנדלים הציבוריים והידועים ביותר לשמצה בתולדות הוליווד – האשמות, לפיהן הבמאי המוערך וודי אלן ניצל מינית את דילן, בתו בת השבע.

הטענות הושמעו על ידי אשתו של וודי אלן, שכיכבה ברבים מסרטיו, מיה פארו. הסדרה תעסוק במשפט המשמורת שהתקיים לאחר מכן ואת החשיפה של מערכת היחסים שניהל אלן עם סון-יי, בתה של פארו, לו נישאה בהמשך.

הסדרה המרתקת שוזרת בין תוצרי העבודה התחקירית של היוצרים, שהושגו בעבודה שנמשכה שלוש שנים – סרטים ביתיים, מסמכי בית המשפט, עדויות משטרתיות והקלטות אודיו שנשמעות בפעם הראשונה. הסדרה מביאה גם ראיונות עם מיה פארו, דילן פארו, רונאן פארו, התובע פרנק מקו, קרובי משפחה, חוקרים, מומחים ועדים ישירים.

אלן, שלא לקח חלק בסרט, הכחיש מאז ומתמיד את הטענות, ואף כתב בספר הביוגרפי שלו "אפרופו שום דבר" כי: "מעולם לא הנחתי אצבע על דילן, מעולם לא עשיתי לה משהו שאפשר אפילו לפרש כהתעללות, זו היתה בדיה מתחילתה ועד סופה". יש לציין כי כתב אישום מעולם לא הוגש כנגד אלן.

מאחורי הסדרה עומדים קירבי דיק, איימי זירינג ואיימי הרדי, יוצרים המתמחים בתחקירים מסוג זה. הסרטים פורצי הדרך שיצרו השפיעו על מוסדות ארה"ב ותרבותה, ויצרו שינויי מדיניות לצד שינויים חברתיים. הוכרו על ידי כל ארגוני הפרסים המשמעותיים וזכו בפרסי אמי, פיבודי, ובמועמדויות לאוסקר. בין סרטיהם הבולטים ניתן למנות את "המלחמה הבלתי נראית" (The Invisible War) שעסקה בתקיפות מיניות בצבא ארה"ב ואת "זעם" (Outrage) שעסקה בצביעותם של פוליטיקאים שקידמו חקיקה אנטי להט"בית, כשהם בעצמם להט"בים בארון.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות