מדיה

נחתם הסכם הצמצומים בקבוצת ידיעות אחרונות

בית ידיעות אחרונות, ראשון לציון בית ידיעות אחרונות, ראשון לציון

ארגון העיתונאים וועד עיתונאי 'ידיעות אחרונות', 'כלכליסט' ו'לאישה' חתמו אמש על הסכם צמצומים בקבוצת 'ידיעות אחרונות', שכולל את פיטוריהם של 36 עיתונאים עד לחודש אפריל.

במכתב שנשלח לעובדים נכתב: "לאחר מו"מ ממושך ועיקש חתמנו לפני זמן קצר על הסכם מול הנהלת ידיעות אחרונות, כחלק מתוכנית הצמצומים של החברה על רקע מצבה הכלכלי. כפי שהסברנו באסיפת הזום שקיימנו לא מכבר, התוכנית כוללת פיטורים של עובדים, הוצאה לחל"ת של אחרים, וכן תקופה של קיצוץ שכר דיפרנציאלי (על-פי גובה השכר), יחד עם חסינות מפיטורי צמצום".

בתוכנית הצימצומים טרם חתימת ההסכם דובר על פיטוריהם של 80 עיתונאים מהקבוצה. לאחר מו"מ ארוך מול הנהלת הקבוצה וארגון העיתונאים והוועד התמתנה התוכנית.

בעיקרי תוכנית הצימצומים עד 26 עיתונאים יזומנו בימים הקרובים לשימוע לפני פיטורים, ועבודתם בעיתון תסתיים לכל המאוחר עד סוף חודש אפריל. חמישה עיתונאים יוצאו לחל"ת עד סוף חודש יוני ועד סוף חודש אפריל יקבלו עד 10 עיתונאים נוספים הודעה על כוונה לסיים את העסקתם במהלך החודשים העוקבים. ובסך הכל מדובר ב-36 עיתונאים, כאשר שני שליש מ'ידיעות אחרונות' ושליש מ'כלכליסט'. המפוטרים יהיו זכאים, בנוסף לזכויות הקבועות בחוק, למענק הסתגלות בהתאם לשנות ותק עבודתם בקבוצה.

בנוסף לפיטורים ישנם גם קיצוצים בשכר של עיתונאים המשתכרים מעל 15 אלף שקל, אשר יקוצץ החל ממשכורת פברואר למשך 6 חודשים באופן דיפרנציאלי: 15 עד 20 אלף – 5%, 20 עד 30 אלף – 7.5%, 30 אלף ומעלה – 10%.

החל מה-30 באפריל 2021 יזכו כלל העיתונאים בחברה לחסינות מפיטורי צמצום עד סוף 2021. במידה ותהיה הרעה משמעותית בהכנסות החברה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020, על פי בדיקה שתתקיים בחודש ספטמבר, תסתיים החסינות בסוף ספטמבר. במקרה של שיפור משמעותי בהכנסות החברה בשנת 2021 יזכו העיתונאים ששכרם קוצץ במהלך השנים 2020-2021 להחזר בסך סכום קיצוץ השכר החודשי האחרון שלהם.

מהוועד נמסר: "מדובר במהלך קשה לכולנו, שכרוך בפגיעה כואבת בעמיתים לעבודה ובשכרם של רבים מן העובדים בתקופה מאתגרת במיוחד. עשינו כל שניתן כדי למנוע פגיעה קשה בהרבה: צמצום הגזירות, פריסתן, חלוקת הנטל בהגינות, הסדרת פיצויים סבירים לעוזבים, הקניית ביטחון לנשארים, ויצירת אופק לקראת יציאה מן המשבר. תקוות כולנו, שעם התקדמות מבצע החיסונים ישוב המשק לפעילות מלאה ועמו גם ענפי הפרסום והתקשורת, כך שאלו יהיו צעדי הצמצום האחרונים שנידרש להם בעתיד הנראה לעין".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות