מדיה

איגוד השחקנים והיוצרים: ועדת פולקמן תחסל את תעשיית הטלוויזיה בישראל

רועי פולקמן רועי פולקמן

"ועדת פולקמן תחסל את תעשיית הטלוויזיה בישראל", כך מגיבים לראשונה איגודי העובדים, היוצרים והשחקנים בתעשיית הטלוויזיה לנוכח הפרסומים היוצאים מחדרי ועדת פולקמן.

הוועדה שהוקמה על ידי שר התקשורת דאז, יועז הנדל, דנה ברגולוציה הנדרשת בתחום התקשורת, מתוך מטרה להגן על היצירה המקומית אל מול העלויות של גופי השידור השונים, וכן בהקמת גוף רגולטורי חדש שיכלול תחתיו את כלל גופי השידור בהתאם לטכנולוגיות השידור שהתפתחו בשנים האחרונות. מסקנות הוועדה אמורות להתפרסם בקרוב ובאיגודי היוצרים מגיבים לראשונה לנוכח הפרסומים השונים.

במכתב שנשלח לשר התקשורת, בני גנץ, עליו חתומים הפורום הדוקומנטרי בישראל, איגוד התסריטאים, איגוד הבמאיות והבמאים ואקט, נכתב: "לנוכח המצב האנוש שעולם התרבות נמצא בו, המלצות הוועדה יגדעו את הפעילות בענף היחיד שעדיין חי ונושם בכבדות – ענף הטלוויזיה. לא יעלה על הדעת כי בחסות הוועדה יוזרמו מיליונים שקלים לכיסם של בעלי ההון. בהמלצתה להפחית את חובת הפקות המקור ליס והוט כמו גם לקשת ורשת, מתמרצת הועדה את התדרדרות המצב".

ועדת פולקמן, ברשות רועי פולקמן, בחנה את אסדרת שוק השידורים בישראל. מסתמן כי התפיסה השלטת בוועדה היא הפחתת ההתערבות בהשקעות בהפקות מקור. מצד אחד, המסקנות הן הגדלת ההשקעה הכספית בסוגה עילית, אך מהצד השני, הפחתה של המחויבות לגבי yes והוט.

"הוועדה מתמרצת את התדרדרות המצב בכך שנאותה להפחית לתאגידי התקשורת בזק (יס) והוט את חובת הפקות המקור ב-25% – משמעות החלטה זו היא פגיעה של 60 מיליון ש"ח בשנה. כסף שייכנס ישירות לכיסם של בעלי ההון על חשבון טובת הציבור, תעשיית הטלוויזיה הישראלית ותרבותה של מדינת ישראל". במקביל מבקשת הוועדה גם להטיב גם עם בעלי ההון של הערוצים המסחריים (קשת ורשת) בהמלצתה להפחית את חובת הפקות המקור מ- 15% ל – 13% שהינם ירידה של 20 מיליון שקלים בשנה. כסף שיגיע גם הוא לכיסם של בעלי ההון על חשבון טובת הציבור".

"בהתאם לפרסומים בתקשורת, עושה רושם כי הדברים שנמסרו על ידינו לוועדה נפלו על אוזניים ערלות, הוועדה בוחרת בניגוד לכל היגיון ואינטרס ציבורי להעדיף את רווחי חברות התקשורת הענקיות, ישראליות וגלובליות על פני היצירה הישראלית המקורית ולהביא לפגיעה אנושה ביצירה ובתרבות הישראלית", נכתב. "ארגוני היוצרים ועובדי הטלוויזיה, מהווים את שומרי הסף לא רק לקהילה היוצרת אלא גם סף לשמירה על תרבות מקורית ולכן לא ניתן יד להמשך הפגיעה בציבור, בתעשייה ובתרבות לטובת ונלחם ככול שהמסקנות יהיו תואמות את הפורסם בתקשורת".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות