פרסום ושיווק

פרסומות הסופרבול: הנקודה הישראלית

גל גדות וג'ייסון סטייטהאם בפרסומת ל-WIX גל גדות וג'ייסון סטייטהאם בפרסומת ל-WIX

לפני 27 שנים, כמה מהר הזמן רץ כשנהנים, שודרה הפרסומת "1984" של אפל, ועולם הפרסום הטלוויזיוני מצא לעצמו את המכה שלו. כלומר, עם כל הכבוד לאריה הזהוב מקאן, הם אירופים, ושופטים, והכל, ופה זה ארה"ב של אמריקה. פה הכסף מדבר. פה אם יש לך את הגזיליון דולרים לשניה, תוכל לשעמם או לרגש כאוות ממונך.

בתוך שנים ספורות הפך הספוט הטלוויזיוני המבוקש ביותר – הפסקת הפרסומות בסופרבול – לחלון הראווה המבוקש ביותר של הקריאייטיב בארה"ב. כל אחד אולי יכול לרכוש זמן פרסום בהפסקות המשחק המותח ביותר בארה"ב – אבל לא כל אחד יעשה את הפרסומת שלמחרת היום כולם ידברו עליה, ויאזכרו אותה, ויחפרו עליה אפילו באתרי ברנז'ה נידחים בפלשתינה.

בקיצור, פרסומת מוצלחת בסופרבול קונה הרבה יותר מהפרסומת עצמה. ויעיד המנהג של העלאת הפרסומות עצמן להפצה עוד לפני השידור, או אפילו, כמו שעושה חברת "פייבר" הישראלית השנה, העלאה של פרומו, "בקרוב" קצרצר, לפרסומת עצמה.

הפרסומת של פייבר תפרסם את חברת הגינון "4 העונות" שזכתה לפרסום השנה כשהקמפיין של טראמפ שכר עבור מסיבת עיתונאים את השטח שלה – נידח ומעופש בטיז אל נאבי, אמריקה – ככל הנראה בטעות, כי היו משוכנעים שמדובר במלון השייך לרשת היוקרתית. עוד לא ברור מה יהיה בפרסומת, אבל הלילה, למי מאיתנו שיישאר ער ויראה בערוץ המזרח התיכון, נגלה מה היה. או שנחכה לבוקר ונראה ביוטיוב הקרוב למקום מגורינו.

פייבר היא חברה ישראלית. הפרסומת שלה, כמו קהל היעד, לא. אבל למה לדקדק בקטנות. מהרגע שהחברה, הטכנולוגיה או השחקנים המופיעים ניתנים לשיוך לפרובינציה החביבה והמיוזעת שלנו, אנו נשייך אותם אלינו, ברבאק. כי זה באמת לא משנה אם הצוות מקליפורניה והסוכנות מניו יורק, או אפילו אם יש לכם בדל יהודי בצוות. אנחנו נמצא את הקשר כדי להפוך לאוהדים. חוץ מזה, הפרסומת של המקורית של סודה סטרים עם סקרלט ג'והנסון הסתיימה בטיזינג של "סליחה מקוקה קולה ופפסי", שלבסוף נפסל לשידור. חוצפה.

סקרלט ג'והנסון היא יהודיה ותומכת ישראל – שאף הביעה זאת במפורש אחרי שארגוני BDS תקפו את הפרסומת מאחר והמפעל של סודה סטרים, בזמנו, היה במישור אדומים. מזל שבמאדים אין אוכלוסיה מקומית.

פרסומת האקשן המדוברת של WIX, שכמה וכמה פרסומות שלה שודרו לאורך השנים בסופרבול, לא היתה צריכה להניף דגלי תכלת לבן כדי שנראה בה משלנו. גם גל גדות הולכת מכות, וגם השותף שלה הוא ג'ייסון סטייטהאם, שהיה עם כולנו בגרעין, והם גם מחרעים את הצורה למסעדה – מה יותר ישראלי מזה?

ועוד פרסומת של WIX

לפעמים אין במוצר שום דבר ישראלי, אבל בשחקנית שמובילה אותו – יש. אחת, בר רפאלי:

לפעמים המוצר הוא כן ישראלי, מהסוג שנמצא בכל סופר, ובכל זאת, לא תראו מישהו מנסה למכור לישראלים חומוס עם מלכות דראג:

 

בסופר בול שייערך הערב יתמודד הקווטרבק טום בריידי בן ה-43, אחת מאגדות ספורט האמריקניות שהופיע ביותר סופרבולים מכל שחקן אחר. לפני ארבע שנים הוא השתתף בפרסומת של אינטל עבור טכנולוגיה של שידור תמונה בספורט שפותחה על ידי סטארט אפ ישראלי, ונרכשה על ידי אינטל. מספיק ישראלי בשבילנו, חברים:

היום, טום בריידי יהיה על הדשא. בהפסקת הפרסומות הפעם יהיו שתי פרסומות ישראליות, של שני סטארטאפים. הראשונה של פייבר, שכבר הזכרנו, השניה היא הפרסומת הזו של גונג:

 

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות