פרסום ושיווק

הפרסומת, הגבינה והרמיזה לגזענות?הפרזנטורית שיפי אלוני מתעצבנת

נעם של טרה נעם של טרה

הקומיאית והשחקנית שיפי אלוני ('לצבי יש בעיה', 'לה פמיליה' וגם בתיאטרון 'הבימה') משמשת כפרזנטורית של מחלבות טרה. בפרסומת החדשה לגבינה צהובה של טרה, שעלתה לפני מספר ימים לאוויר, מגלמת שיפי דמות קומית, שמנסה להרשים את חברתה לשולחן על הידע שלה בהיבט הבריאותי של גבינה צהובה. במהלך הפרסומת, שיפי זורקת את הלחם ומכינה פרוסה רק מגבינה צהובה וירקות. מצחיק?

הפרסומת הזו כנראה לא הצחיקה את העיתונאית חן ארצי סרור שפרסמה טור בידיעות אחרונות תחת השם "גזענות בפיתה". בטור הדעה, שגם עלה ברשתות החברתיות, ביקרה ארצי סרור את 'העדתיות' שבדמותה של שיפי.

"בכל פעם כשיטענו שהשד העדתי מת, כל מה שתצטרכו זה להדליק טלוויזיה. הייצוגים בפרסומות ובתוכניות של גברים ונשים ממוצא מזרחי הם בלתי נסבלים, אבל תמיד אפשר לשבור שיא חדש. בפרסומת של טרה לגבינה צהובה נעם, האמא המזרחית (שכמובן לא יודעת לקרוא תוויות מזון) לא קולטת שאין במוצר היוקרתי חומרים משמרים. רק כשהאמא האשכנזייה (עם הקארה המעוצב ופס לבן שיקי מקדימה) צוחקת עליה ומבהירה שמדובר בשיא של בריאות, האמא המזרחית משנה תקליט בשנייה. בהילוך איטי היא סורקת את כל הפארק, רואה כיצד כל הילדים הלבנבנים עם העיגולדים זוללים גבינה צהובה, ומיד מיישרת קו. בעילגות היא מצהירה שאין כמו נעם, שכל הסנדוויצ'ים בבית שלהם עשויים מגבינה צהובה בלבד, וכמובן מתבלת הכל בעברינגליש, כיאה לפרחה. השם של הסבתות האהובות שלנו, שהפך למילת גנאי", כתבה ארצי סרור. הטור, וגם הפוסט, עוררו תגובות רבות, חלקן נעו בין 'ישראל הראשונה והשנייה', 'חזרה לקיפוח' ו-'הגזענות, כמו חוסר המודעות, היא מחלה כרונית'.

הפרזנטורית אלוני החליטה לא לשבת בשקט ולצאת להגנת המותג והפרסומת. כך כתבה בפוסט: "בשבוע האחרון לצערי, עלתה ביקורת שטוענת כי נבחרתי לפרסומת לגבינה צהובה בה אני משחקת, משיקולים לא מקצועיים, אלא מתוך כוונה לפגוע ולזלזל באוכלוסייה (שאליה אני משתייכת, כן?). טענות על גזענות, אישה מזרחית, נחותה, בורה, פרחה…ועוד שלל ביטויים "מחמיאים"… חברים הלכתם רחוק מידי. כואב לי שמחפשים בכוח סימנים לדברים שלא היו ולא נבראו אפילו לא במחשבה… ואגלה לכם סקופ קטן: באודישנים לפרסומת של טרה, גם אני וגם דקלה הדר, השחקנית הנפלאה והמוכשרת שלצידי, נבחנו לשתי הדמויות! אני ישראלית גאה שהוריי עלו מעירק ופרס. בעלי ישראלי גאה שמשפחתו שרדה ועלתה מאירופה, והבנות שלנו ישראליות גאות, שכבר אין איך להגדיר אותן מבחינת "עדה"! אנחנו בשנת 2021 בתוך אחד המשברים הגדולים של האנושות…אולי הגיע הזמן להיפטר מהרגלים מגונים ועתיקים כמו "השד העדתי" ופשוט לחבק אחד את השני ולהתמקד בטוב".

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות