אנשים

ליאור ורוצלבסקי: "צריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות"

ליאור ורוצלבסקי ליאור ורוצלבסקי

שם:
ליאור ורוצלבסקי

מקום עבודה נוכחי:
כתבת חינוך חדשות 13.

מקום עבודה ראשון בתקשורת:
תחקירנית בתוכנית הבוקר של אורלי וגיא – ערוץ 10.

איך הגעת לתחום:
לפני שנים רבות, השתתפתי במחזמר שאחד השחקנים בו עבד גם כנתב באולפני הרצליה, הוא ראה שאני מגיעה בכל בוקר עם שניים-שלושה עיתונים ונשאבת לקריאה בכל הפסקה מהחזרות, אז שיתף שבתכנית הבוקר שהופקה אז באולפנים מחפשים תחקירנים. קפצתי על ההזדמנות והשאר היסטוריה.

מה הכי כיף בעבודה, ומה לא:
כיף מאד שכל יום שונה מקודמו, העבודה היא מאד דינאמית, קצבית מפתיעה ומאתגרת, אבל מה שהכי חשוב וחסר תחליף מבחינתי הוא תחושת המשמעות בעבודת היומיום, היכולת להשפיע ולהאיר בזרקור תופעות או ליקויים שהיו עשויים בסבירות גבוהה להישאר במחשכים, אלמלא התקשורת. החלק הקשה הוא זו העובדה שהתחום שלא עוצר לרגע וגם כשעובדים מסביב לשעון זה לרוב לא מספיק. כשהולכים לישון למשל, יש תמיד חרדה קלה שאולי משהו יתפספס או יתפרסם בלילה, והטלפון נשמר קרוב קרוב לכרית. בשנה האחרונה, כשהחינוך הפך לתחום אינטנסיבי ותובעני יותר מבעבר, התמרון בין העבודה לילדים נטולי המסגרת נעשה (כמו בהרבה מאד בתים) מאתגר במיוחד, כל דיווח שלי על סגירת הגנים מלווה במרתון חיפושים אחר בייביסיטר ובעיקר, בימים בלתי אפשריים של עבודה מוטרפת מהבית עם הילדים הקטנים מאחוריי, מלפניי, מצדדיי ומעליי.

ליאור ורוצלבסקי | צילום: אמיר צעידי
ליאור ורוצלבסקי | צילום: אמיר צעידי

הפדיחה הכי גדולה:
אני משתדלת להדחיק פאדיחות ככלל, אבל היו כמה רגעים די מביכים, כשהתבקשתי לצלם דיווח יצירתי לכתבה תוך כדי שאני שוטפת כלים, הלוקיישן הנבחר היה מסעדת יוקרה מוכרת במרכז תל אביב (אז כשהן עוד עבדו), וכך מצאתי את עצמי עומדת דקות ארוכות עם סינר וכפפות גומי אל מול פיילה מלאה בקצף, מדקלמת נתונים למצלמה ומקרצפת כוסות, בזמן שמיני מכובדים סועדים מסביב ובוהים בי משועשעים.

מה זה איש תקשורת טוב:
אדם חרוץ, מסור, חריף ולהוט, שמסוגל לנתח סיטואציות במהירות ולזקק מהן את המהות, והכי חשוב – שיודע לשאול את השאלות הנכונות ולא עוצר או מרפה עד שמקבל תשובות משמעותיות.

איפה את רואה את עצמך בעוד עשר שנים:
אני מאד אוהבת את העבודה בחדשות 13 ואת תחום החינוך בפרט, מבחינתי להמשיך לגדול ולצמוח בתוכו ובעיקר להעמיק ולהרחיב את העיסוק הציבורי בו ולא רק בימי קורונה, אלא גם בשגרה. יש הרבה מאד דברים נהדרים שקורים במערכת החינוך אבל גם לא מעט עבודה שצריך לעשות – עיוותים וקיבעונות שאפשר וכדאי לתקן כדי שתהיה פה מערכת מובילה, שיוויונית ומכילה, מערכת שכל תלמיד, מנהל ומורה יהיו גאים להיות חלק ממנה.

טיפ לאנשים שרוצים להכנס לתחום:
אם אתם חיים, נושמים וחולמים בלילות על העבודה – אתם לא מאבדים את השפיות, אלא בדרך הנכונה, וגם כשקשה או לחוץ – חובה לזכור להנות ממנה.

————

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בכסית בקבוצת הפוש הייעודית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות