על סדר היום

בעקבות הרג הסטודנט בטמרה: העיתונאים הערבים מנתקים קשר עם המשטרה

הלוויה בטמרה, והעזיבה המאורגנת של העיתונאים הערבים הלוויה בטמרה, והעזיבה המאורגנת של העיתונאים הערבים

הערב (שלישי) התקיימה הלוויה המונית בכפר טמרה בגליל לאחמד חיג'אזי, הסטודנט לסיעוד בן ה-20 שנהרג בחילופי האש בין העבריינים למשטרה. הלוויה, כמו הלוויות חרדיות שנערכו לאחרונה, התקיימה בניגוד לתקנות הקורונה (למרות שעל פי התמונות מהאירוע נעשה ניסיון כלשהו לשמור על הכללים).

כמעט במקביל, ב-21:00 ובצורה מאורגנת, עזבו עשרות עיתונאים ערבים מכלי תקשורת שונים ומגוונים את קבוצות הווטסאפ הייעודיות לתקשורת עם דוברות המשטרה. להלן ההודעה שהועברה לתקשורת:

הודעת מחאה ועזיבה קבוצתית מכלל הקבוצות של דוברות המשטרה בשפות הערבית והעברית

אנו העיתונאים הערבים, כתבי השטח, עורכים ובעלי טורי דעה בכלי תקשורת שונים ומגוונים, ארציים ומקומיים, מודיעים בזאת על עזיבה קבוצתית מחאתית מכלל קבוצות הדוברות של המשטרה בשפות העברית והערבית.

החלטתנו זו הינה צעד מחאה על הודעות המשטרה השונות והמשונות, המאשימות באופן עקבי את הקורבן, את הציבור הערבי, אליו אנו שייכים.

הגיעה העת להשמיע את מחאתנו וצעקתנו כאנשי תקשורת ומעצבי דעת קהל, ולגנות באותה עת, את חוסר המעש של המשטרה במניעת האלימות הגואה, ואת הרצח והפשע המאורגן בחברה הערבית, כאשר משטרת ישראל ממשיכה במדיניותיה התוקפנית כלפי הציבור הערבי, והאשמת הקורבן.

המקרה האחרון והחמור ביותר שהתרחש בעיר טמרה ובעקבותיו נרצח הסטודנט אחמד חג'אזי בדם קר על ידי אנשי המשטרה, היה הקש ששבר את גב הגמל.

המשטרה, ובכל מקרה שבו מתרחש עימות כלשהו בין שוטרים לבין אזרחים מהציבור הערבי, ממהרת להוציא הודעות אינן מדויקות, הודעות של אשמה וכזב, המאשימות באופן עקבי את הקורבן, בטרם בדקה ובטרם חקרה. מה שמוכיח ומעיד כי משטרת ישראל ממשיכה בתפיסתה הביטחונית והחשדנית כלפי כל אזרח ערבי במדינה, ואינה מתייחסת אלינו כאזרחים שווים.

על פי כך, מצאנו לנכון, לעזוב את הקבוצות שאתם מנהלים ולהפסיק לקבל את ההודעות שאתם מעבירים לנו.

ג'לאל בנא הוא בעל טור בישראל היום, המשמש כדובר התאגדות הפרישה של הכתבים הערבים מקבוצות הווטסאפ של המשטרה.

ג'לאל, מה אתם דורשים?

"אנו רוצים שהמשטרה תשנה את היחס שלה לחברה הערבית, לעיתונאים הערבים. שתתן את שירותיה כארגון אזרחי ולא ממקום של חשדנות בטחונית".

מה יהיה הלאה? איך תקבלו מידע של המשטרה?

"לא צריך שיהיה הלאה, המשטרה יכולה לדבר באמצעי התקשורת שלה. העיתונאים הערבים מקבלים את המידע באותו זמן עם המשטרה – ולפעמים לפניה. על המשטרה לעשות בדק בית, ולבדוק מה היא יכולה לשפר ולתקן כלפי החברה הערבית, והעיתונאים הערבים הם חלק אינטגראלי מהחברה".

"ברמה האישית אני מקווה ומצפה שהמשטרה תתחיל כבר בבדק בית… המצב בחברה הערבית על סף התפרצות… הגיע הזמן לשינוי אמיתי… כי משטרה צריכה לתת שירות, ולא לראות את הערבים כאויבים ואשמים עד שיוכיחו אחרת".

ג'לאל בנא
ג'לאל בנא

איהאב חנא, מאתר החדשות אלחמרא: "אנו מצפים ודורשים מהמשטרה שתתחיל בשינוי כיוון. לא יתכן שהערבי אויב ומשתף, יש כאן שני מיליון אזרחים שצמאים לשקט ורוצים לחיות באופן נורמאלי, ועל המשטרה חלה החובה לאפשר להם לחיות באופן נורמאלי. המשטרה חייבת לשנות כיוון כלפי העיתונאים הערבים כחלק מהשינוי כלפי החברה הערבית כולה"

איהאב חנא
איהאב חנא

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות