על סדר היום

מנכ"ל מועצת העיתונות: יו"ר ארגון העיתונאים הצמיד מטרה סביב ראשי

מימין: המנכ"ל המתפטר, מוטי רוזנבלום. משמאל: יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי מימין: המנכ"ל המתפטר, מוטי רוזנבלום. משמאל: יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי

שלום רב,

בעקבות הודעתי האישית לחברי מליאת מועצת העיתונות, בה הסברתי שאינני מעוניין עוד להמשיך בתפקידי כמנכ"ל המועצה, הגיעה אלי ואל חברי הוועדה המקצועית (ועדת כספים), פנייה נוספת של מר יאיר טרצ'יצקי – אותה אני מצרף למייל זה.

כפי שרואות עיניכם, הפעם הצמיד יו"ר הארגון את המטרה סביב ראשי, תוך שהוא מנסה לקרוא תיגר על יושרי ומנצל את מעמדו, כדי לייצר לי תדמית כמי שנטל כספים באופן לא תקין מקופת מועצת העיתונות.

הגם שנפגעתי אישית מהתנהלותו, ואולי הייתי אמור להתעלם מדברי הבלע של האיש (כפי שהמליצו לי כמה חברים במועצה), אבל מכיוון שמאד נפגעתי – החלטתי בכל זאת להציג את העובדות לאשורן, מהן הוא מתעלם בעזות מצח ובחוסר יושר מינימלי. כל זאת כדי שלא יהיה בדל של ספק ביושרי ובכך שכל פעולותיי נעשו בהתאם להסכמות שהתקבלו ונחתמו ביני ובין המוסדות המוסמכים במועצה:

1.
ביום 23.6.2016 הוסכם בין מועצת העיתונות לביני כי אמלא את תפקיד מנכ"ל העמותה בהתנדבות, כלומר ללא שכר, אולם אקבל החזר הוצאות הקשורות לעבודה (נסיעות, הוצאות דלק, כיבוד תמורת קבלות, שימוש בטלפון נייד וכדומה). כל זאת עד סכום של 5,000 ₪ בחודש. כלומר – 60,000 ₪ בשנה.

2.
במשך שלוש וחצי השנים בהם אני מכהן בתפקיד המנכ"ל (42 חודשים), הגשתי מידי חודש בקשה להחזר הוצאות תמורת קבלות, על סכום של 2500 ₪ בממוצע לחודש – כ- 30,000 ₪ בשנה . כלומר – מחצית מהסכום שאושר על ידי ועדת הכספים.

3.
בחודש מרץ 2020, הועלה רעיון בוועדה המקצועית לשנות את תנאי התקשרות המנכ"ל עם המועצה באמצעות שכירת רכב בליסינג בעלות קבועה של 5000 ₪ לחודש. המשנה לנשיאה, עו"ד ארנה לין, שלחה לי את ההסכם החדש, אולם לאחר שיקול נוסף, החלטתי לוותר על הרעיון ונותרתי עם אותו ההסדר שהיה עד אז.

4.
אגב, הסכומים עליהם מדבר מר טרצ'יצקי במכתבו על הוצאות בשנים 2018 ו-2019, בסכומים של כ-45,000 ₪ בשנה, כוללים גם השתתפות המועצה בנסיעות המנכ"ל לשני כנסים של מועצות העיתונות באירופה, שאושרו ע"י וועדת הכספים של המועצה.

5.
במילים אחרות, במהלך 42 החודשים האחרונים, הגשתי למעשה קבלות על מחצית הסכום שאושר כדת וכדין במוסדות המועצה, בגין הוצאות מנכ"ל.

אגב, בכל ההסכמים והדיונים שעסקו בהשתתפות המועצה בהחזרי הוצאות לחתום מטה, כולל שתי הנסיעות לכנסים באירופה, כמו גם החזר ההוצאות החודשיות תמורת קבלות, הייתה נוכחות של נציג ארגון העיתונאים בוועדה, שהיה גם שותף לאישור פה אחד של ההחלטות הנ"ל.

קטונתי מלהבין את הסיבות להתנהלות הפוגעת הזו של יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי, העומד בראש איגוד מקצועי האמור להגן על שכרם ועל תנאי עבודתם של החברים בארגון. במקום זאת הוא מנסה בכל כוחו , לפגוע – לא רק בחתום מטה, אלא במעמדה של מועצת העיתונות והתקשורת בישראל.

מעבר להודעה זו אינני מתכוון להשיב עוד למר יאיר טרצ'יצקי או למי משלוחיו.

בברכה
מוטי רוזנבלום

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

נמשכים הזעזועים במועצת העיתונות: המנכ”ל מוטי רוזנבלום התפטר

ארגון העיתונאים למועצת העיתונות: דורשים פירוט מלא של הוצאות המנכ”ל המתפטר

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות