אנשים

לא נושם | טור הטוויטר של צבי אשכנזי: יאללה בבקלאווה

צבי אשכנזי צבי אשכנזי

כבר עמוק בפנים.בתוך הברנזה.יודע שגם ללא לעשות לייק ישנה משמעות. ציוץ מחדש היא שותפות. ביקורת כמוה מלחמת עולם.ירי בפיד פאסביות ואגרסיביות. מריבות וסולחות.במקום לשחוט כבש מדגדגים חתול.במקום להרים את הראש עסוקים בכלום. אבל כלום זה לא סתם. תבלו.צבי

 

פרונטוו.מן

עם שקד אורבך @KeDmE_ חברת מערכת ב"מהצד השני עם גיא זהר" ועיתונאית עצמאית.

 

1. איך הגעתי לתחום

כשהייתי בתחילת שנות ה-20 שלי, חשבתי שאני הולכת להיות רופאה. נרשמתי ללימוד מדעי המוח וחיפשתי בינתיים עבודה שתתאים לסטודנטית ותהיה מעניינת. תמיד אהבתי אקטואליה ופוליטיקה אז בעזרת חברים גיליתי ש-ynet מחפשים וזכיתי לתפקיד שעיקרו היה סינון הטוקבקים באתר.

זאת היתה עבודה איומה ומתישה. בכל פעם שחשבתי שהגעתי לקצה, העמודים היו מתמלאים מחדש בתגובות שהייתי צריכה לקרוא, אחת אחת, עם כל הקללות שעם ישראל יודע להציע. בהתחלה הייתי נכנסת לכל טוקבק ועורכת את החלקים הפוגעניים או מוחקת מידע שהפר צו איסור פרסום למשל, אבל אחרי כמה שבועות כבר חסמתי בצרורות ובעיקר השתדלתי שלא לאבד אמון באנושות.

בין לבין, יצא לי להיחשף לעבודה של דסק החדשות, והתאהבתי. מהר מאוד עברתי להיות קשבת, שזה אומר לקום ב-5 ולנסוע חצי ישנה על האופנוע כדי לחכות לשליח של העיתונים ולתמלל את המהדורה הראשונה של הבוקר בעודי שותה נס קפה משרדי גרוע. הייתי מקשיבה לדיווחי החדשות ברדיו כל כך הרבה שעות ביום שידעתי בעל פה את כל מדד המחירים לצרכן ואת שערי העליות בבורסה. בשלב הזה הבנתי שאני עמוק בתוך מחילת הארנב וכנראה שרופאה כבר לא אהיה.

שקד קדמי אורבך
שקד קדמי אורבך

2. ערב אידיאלי מבחינתי

ערב אידיאלי הוא תוצר של יום אידיאלי, שבו כתבתי אייטם מוצלח ל"מהצד השני עם גיא זהר", פרסמתי כתבה שאני גאה בה, סידרתי את האופנוע, סגרתי מרואיין שרדפתי אחריו, עשיתי ספורט ולא שכחתי להשקות את העציצים. אז, כשמגיע הערב, אני יכולה להימרח על הספה עם הבן זוג שלי, החתולה ומלא יין – ולא להרגיש שאני צריכה להיות טובה בשום דבר.

3. כשאהיה גדולה אהיה

עיתונאית. לפעמים אני מציצה על חברות שעזבו את תחום התקשורת לתחומים מפנקים יותר – אם זה בגלל התנאים, השכר המביך או יחסי האנוש שיכולים להיות קשים – ואני קולטת שאין בי בדל של קנאה. אני אוהבת את הטירוף, את הלחץ ואת האנשים המשוגעים. אני לא יודעת איזה סוג של תפקידים אעשה בעתיד אבל אני יודעת שזה יהיה בתקשורת ואני מקווה שזה תמיד יהיה משהו שאני אאמין בו. במובן הזה, אני כנראה מקרה אבוד.

 

טיפ לכותב.ת הטור המתחיל.ה מדנה ספקטור 

כל טור מתחיל מלשבת מול המראה ולשאול את עצמך – מה באמת הכי הכעיס /העציב/ שימח אותי השבוע? מה אני באמת מרגיש וחושב מתחת לערפל הזה של הבריחה והאגו והעמעום הזה של הנטפליקס? בלי כנות מוחלטת זה לא עובד. לבני אדם יש חוש פלאי להרגיש מה מזוייף ומה בא בשידור ישיר מהלב שלך. בדרך כלל מה שהכי כואב לך וקשה לך להודות בו ונראה לך הכי קטן ורק שלך- זה מה שייגע בהמון אנשים.

דנה ספקטור
דנה ספקטור

 

מזל טוב ילד.ה

28/01/20 שימי ריגר @OMGronen
29/01/20 דרור רפאל @drorrefael מורן שמואלוף @Moran_Shmouelof רוחמה אברהם @ruchamaavraham
30/01/20 ניר דבורי @ndvori רן רימון @RimonRan
1/01/20 יחיאל גלאי @yechielgalai
01/2/20 שרי רז דוד ליפשיץ @DavidLifshitz
02/02/20 דן שמיר @dssham, טלי בן עובדיה @talibo8 אמיר גילת @amirgilat

 

העסקתכם העסקתנו

תכנית אקטואליה יומית מחפשת את התחקירן.ית הבא.ה.מחפשים חיות אקטואליה שנושמים חדשות, בעלי ניסיון תקשורתי.יחסי אנוש מעולים.רצון להתפתח וללמוד ויכולת עבודה בצוות.לפניות מתאימות herawig@gmail.com
המשרה מיועדת לבעלי ניסיון בלבד. מדובר במשרה מלאה, עבודה במשמרות כולל סופי שבוע וחגים.

 

טיפ של אלופי משנה

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות