מדיה

הטור האחרון של אמילי עמרוסי: "כך פוטרתי"

אמילי עמרוסי אמילי עמרוסי

אשת התקשורת ובעלת הטור אמילי עמרוסי פוטרה לאחרונה מישראל היום. פיטוריה, לעדותה, באו לה בהפתעה, ובזמן הכי לא טוב שאפשר – בעודה טרודה במעבר דירה עם ילדיה בסיור עם הקבלן בבית החדש (עליו כתבה באחד הטורים האחרונים שלה שהתפרסמו בעיתון), בטלפון.

היא פרסמה פוסט בפייסבוק, בו סיפרה לקוראיה הקבועים שהיא נפרדת מהעיתון, והזמינה להשתתף בפרוייקט הד-סטארט להוצאת סדרת ספרים שתכלול ממיטב טוריה. ידיעות על כך התפרסמו בחדשות המגזריות. עד שנמאס לה מהקלישאות המקובלות של "עזבתי, יוצאת לדרך חדשה".

היום הופץ בווטסאפ, במהירות הברק. הטור האחרון שכתבה אמילי עמרוסי לעיתון ישראל היום. הוא לא התפרסם בעיתון, וספק אם יתפרסם. הטור מתאר בצורה נוגעת ללב את ההלם והתדהמה כשמתברר לכותבת-כוכבת שכבר לא רוצים בה יותר. בלי נימוק מקצועי – כי תכלס, אין, היא מהכותבות המוכרות והפופולריות בקרב הקהל הסרוג. והכל בסיטואציה כשהחיים נתונים בשינוי ובעיצומו של המשבר שכולנו, פחות או יותר, נמצאים בו.

הטור של אמילי עמרוסי הופץ לחברים בווטסאפ וכדרך הטבע, וגם כדרכו של כל טקסט טוב ונוגע, זכה להפצה מהירה – קיבלתי אותו מחמישה כיוונים במהלך שעה וחצי. הוא פורסם ממש לפני כמה דקות (בגירסה מעט שונה ומרוככת ממה שהופץ בווטסאפ) בפייסבוק שלה. הנה, כאן. מן הסתם עמרוסי הבינה שאם הכל כבר בחוץ, עדיף שזה יהיה בשליטה שלה. ובלייקים שלה.

עדכון לקוראים שלי/ הטור האחרון.
יש סגר על הצוואר שלי. סגר על מעבר החמצן. חודש שאני נמנעת מלפרסם. במקום שבו לוחצים לי על…

פורסם על ידי ‏אמילי עמרוסי הולנדר‏ ב- יום שלישי, 26 בינואר 2021

הפיטורים עצמם קצת לא ברורים. עמרוסי היא מהכוכבות הברורות בישראל היום, ולמיטב ידיעתי – ובדקנו עם מקורות במערכת – לא היו שום טענות מקצועיות כלפי עבודתה, שכאמור נמשכת מעל עשור בעיתון. מה לעזאזל יכול להוביל לזה?

מקור ותיק, שחי מהצד ההוא של הקו הירוק, הבהיר לי את דעתו על הסיפור: "תשמע, היא בנטיסטית". טוב, היא לא הכותבת הימנית היחידה שמצדדת בבנט. אבל קצת נבירה והנדסה לאחור בתאריכים, בתוספת אנשים שמכירים יותר לעומק את הנפשות הפועלות, עזרו לגבש את הקונספירציה הבאה. תהיו איתי, זה פחות מופרך מגניבת הבחירות בארה"ב ע"י האילומיניטי, והולם את הנפשות הפועלות.

אמילי עמרוסי משדרת בכל יום שישי ברשת ב' תוכנית פובליציסטית בשם "אמילי והפרופסור", יחד עם הפרופסור יובל אלבשן. ב-18 לדצמבר היא חצבה להבות בתוכנית על נתניהו, ש"נכשל בתפקידו כאיש ימין" כשלא החיל ריבונות וניצל את ימי נשיאותו של דונלד טראמפ. לא זו אף זו – באותה תוכנית היא המשיכה ודיברה בזכות בנט, שיש להקשיב לו בנושאי הכלכלה כשם שהיו צריכים לשמוע לו בנושא הטיפול בקורונה. בקיצור, דברים מהסוג שבבלפור מאוד לא אוהבים לשמוע, ולא משנה מאיזה צד משמיעים אותם.

כמה ימים לפני שידור התוכנית שוחרר יונתן פולארד מההגבלות שהוטלו עליו בארה"ב, וטס לישראל במטוס של תאגיד "לאס וגאס סאנדס". בנימין נתניהו, כזכור, היה בין מקבלי פני הזוג בשדה התעופה. באחד הימים בשבוע שלאחר מכן, קיבלה עמרוסי את הודעת הפיטורין.

בשנים האחרונות היחסים בין נתניהו למשפ' אדלסון לא היו כתמול שלשום – כולנו קראנו את העדויות של שלדון ומרים אדלסון כפי שפורסמו בתקשורת. אבל בחודשים האחרונים – כמו שרואים בכל פעם שבועז ביסמוט, העורך, מופיע בחדשות 12 – שבה ההרמוניה לשהות בקרבם.

כאמור, כמו שהיה נוהג לומר עורכי הוותיק לפני 27 שנה, אמנון לורד (כן!), "זו שפקולציה אבל אם הסיפור טוב, תכתוב שהיא כזו ותביא". אין שום אקדח מעשן, אבל פחות משבוע אחרי שהכותבת הכוכבת שלכם יוצאת נגד הפוליטיקאי הבכיר אתם מחליטים כך סתם, מהאוויר, לפטר אותה? האם יכול להיות שפיטורי הבנטיסטית שמעצבנת את נתניהו היו מעין סוג של מנחה מטעם המו"ל כחלק מהרומן המחודש איתו?

כאמור, שפקולציה. איך אומרים? אתמהה.

תגובת ישראל היום ביחס לפיטוריה של אמילי עמרוסי: איננו מתייחסים לנושא.

————–

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות