דיגיטל

בנט והשולמנים: התחלתה של ידידות מופלאה?

הפוסט של בנט הפוסט של בנט

אביר קארה הכריז על הצטרפותו לרשימה של בנט ובנט מיד פרסם פוסט בקבוצת 'אני שולמן' וקרא "גם אני שולמן!". חברת סקופר (Scooper ) המתמחה בניטור וניתוח מדיה מכל העולם ובמחקרי שיח ברשת, ניתחה את שיח הגולשים על הפוסט.

מבדיקת סקופר עלה כי מרבית החברים בקבוצה מתנגדים (59%) למהלך בתוקף ומאשימים את בנט בניסיון לקושש קולות, בתגובה כתב אחד הגולשים: "אתה ממש לא אוהב אותנו. אולי את המנדטים שאתה מקווה לקושש". רבים הביעו אי אמון בבנט והניחו כי יחבור אל נתניהו בתום הבחירות, אחת הגולשות כתבה: "בנט זה ביבי. ושוב יערבב אותנו. תסמונת האשה המוכה. איך זה יקדם אותנו?".

שולמנים ממחנה המרכז-שמאל התנגדו למהלך בשל השקפת עולמם והשתייכותו של בנט למפלגה ימנית-דתית, אחד מהשולמנים כתב: "אני ערבי… גם אותי אתה אוהב?. אחרים טענו כי המפלגה לא תעבור את אחוז החסימה ועל כן המקום של אביר לא ריאלי (7 ברשימה) והקולות שלהם ילכו לפח.

הביקורת המרכזית עלתה בתגובה להצהרה "גם אני שולמן" של בנט. הגולשים מתחו ביקורת חריפה על בנט וטענו כי הוא לא שולמן, אלא פוליטיקאי עשיר העושה שימוש ציני במצוקתם. רבים ציינו את המשכורת הגבוהה שמקבל בשל היותו ח"כ ושר לשעבר ואת העובדה שהוא אינו עצמאי. עוד ציינו בהקשר הזה את העובדה שלא נכח בהצבעה על דמי אבטלה לעצמאיים (אחת הגולשת כתבה בנושא: "איפה היית בהצבעה על האבטלה של העצמאיים. ברחת? שולמן אתה לא).

התגובות לפוסט | צילום מסך
התגובות לפוסט | צילום מסך

השיח הניטרלי (18%) עולה בידי שולמנים שלא נקטו עמדה חד משמעית נגד המהלך. רבים מהם קראו לבנט לצאת בהצהרה שלא ישב עם נתניהו. רק כרבע מהגולשים מביעים תמיכה במהלך (23%) בתגובות לפוסט ומביעים הערכה ואמון בחבירה של בנט ואביר קראה.

יונתן חסידים, סמנכ"ל חברת סקופר: "הפוסט של לנפתלי בנט בקבוצת 'אני שולמן' צבר היקפי מעורבות גבוהים בתוך זמן קצר מאוד. מתוך השיח נראה שמגזר העצמאיים איבדו את האמון בהצהרות הפוליטיקאים ומרגישים שכל מהלך לחבור אליהם נועד במטרה לקושש קולות ולא על מנת לפתור מצוקתם".

——————————

בואו להתעדכן בכל מה שקורה בכסית בקבוצת הפוש הייעודית – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות