מדיה

יש דרג בחדשות 13: הקרב על החניה

האולפנים בנווה אילן האולפנים בנווה אילן

הבוקר גילו עובדי חדשות 13 כי בכניסה לחניון בו הורגלו לחנות עד כה בנוה אילן הוצב שער, המגביל את הכניסה ל-40 רכבים בלבד. מה יעשו היתר? יחנו בדרך עפר צדדית ולא מסודרת וילכו עד לאולפנים רטובים ומבוססים בבוץ. במייל ששיגר ועד עובדי חברת חדשות 13 נכתב: "מעבר לעובדה שביטול החניה עולה כדי הפרה נוספת של ההסכם הקיבוצי מפברואר 2020, כפי שהחברה רגילה כבר לעשות, יש בו אלמנט של השפלה קשה כלפי עובדים לא בכירים, שכבר כיום מגיעים לנווה אילן במכוניותיהם הפרטיות ואינם מקבלים בפועל החזרי הוצאות כלשהם. עתה הם ייאלצו גם לחנות מעברו השני של כביש ראשי, להתקדם למעבר החציה על שטח ללא מדרכה תוך סיכון בטיחותי, ומשם לצעוד כ-5 דקות הלוך וחזור – בגשם שוטף או בחום כבד – עד ההגעה למשמרתם, כשהם מיוזעים או רטובים לסרוגין. זוהי פגיעה בכבודם, יצירת "מעמדות" בין כתבים לאחרים על בסיס הזכות לחניה, ובעיקר בושה גדולה לחברת החדשות שלנו!".

ההודעה שנשלחה מועד עובדי חדשות 13
ההודעה שנשלחה מועד עובדי חדשות 13

מנכ"ל חברת חדשות 13, ישראל טויטו, שיגר את תשובתו במהרה: "כפי שעודכנתם הבוקר, חניון נווה אילן נסגר לכניסה חופשית של עו­בדים על פי החלטת בעלי המתחם. בשבוע שעבר כשנודע לנו על העניין ניהלנו מו"מ במטרה למצוא פיתר­ון שיספק מענה לכל הע­ובדים שמגיעים ביום נתון לאולפן. בשלב הזה יש פתרון הוא ל-40 רכבים ביום לעובדי חדשות 13 בתוך המתחם ולכ-30-20 רכבים בחנייה החיצונית מול שער הכניסה למתחם. הרשימה הראשונית נועדה בעיקר למנוע תקלות בהגעה לשידור. כפי שהובהר במייל שיצא הבוקר לוועד החברה, בימים הקרובים נננסה למצוא את הנוסחה האי­דיאלית שתתן לנו את הפיתרון המקסימלי במסג­רת החניות שמיועדות לעובדי חדשות 13. בעזרת מנהלי המחלקות אנו ממפים את זמני הכני­סות והיציאות של העוב­דים שמגיעים עם הרכבים כדי להשיג 2 מטרות- כניסה של כמה שיותר עובדים למתחם ומן הצד השני מניעת תקלות בה­געה לשידור של כתבים שמגיעים בדרך כלל קרוב למועד הכניסה לאולפ­ן. אני מעריך שגם כאשר נגיע למסקנות ראשונות, עדיין יהיו בעיות וי­היו עובדים שפחות מרו­צים. זה תהליך שצריך לנהל בסבלנות עד לפתר­ון המקסימלי. אני מסכים שלקבל הודעה על סגירת החנייה אח­רי שהתרגלנו להחנות בצורה חופשית ליד האול­פן זה מכעיס ומעצבן. מכאן ועד מייל שקורא למלחמת מעמדות בתוך חברת החדשות המרחק הוא עצום. אני מקווה שאף אחד לא באמת חושב ככה. תודה על הסבלנות, ישר­אל".

ישראל טויטו | יח"צ
ישראל טויטו | יח"צ

חברת רסקו, שבבעלותה החניון, החליטה להציב שער ולהגביל את כמות החניות ל-40 במספר.

לקראת הצהריים, הופץ בקרב העובדים המכתב שלהלן, שנכתב על ידי כתבי ופרשני חדשות 13:

שלום לכולם,

כתבי ופרשני "חדשות 13" הופתעו לקרוא הבוקר את ההודעה על ביטול ההיתרים לעשרות מעמיתינו בחברה, להשתמש בחניון של האולפנים בנווה אילן. מדובר בעובדים מסורים המגיעים למתחם ברכבם הפרטי, על חשבונם, וכעת הם נדרשים לחנות מחוצה לו באופן שפוגע בכבודם ומסכן את בטיחותם. שמחנו לקרוא את ההבהרה של ישראל ולפיה החברה עובדת על פתרון, אך תחושתנו עדיין קשה לנוכח הפגיעה שנגרמת לשאר העובדים דווקא בימים גשומים וקרים.

לכן, אנחנו מודיעים שעד למציאת הפתרון הכללי, כתבי החברה לא ינצלו את זכות הכניסה שלהם לחניון – ויעמידו את רכביהם, ככל שאר העובדים, מחוץ למתחם בנווה אילן.אין לנו כל התנגדות לכך שבאופן זמני, יועברו היתרי הכניסה שלנו לשאר הקבוצות הנפגעות – תחקירנים, מפיקים, עורכי וידאו, גרפיקאים, אנשי קונטרול ואולפן. "חדשות 13" על גלגוליה שרדה לאורך שנים רבות רק בזכות גילויי סולידריות בין העובדים, ובינם להנהלת החברה – כך היה תמיד, וגם יהיה גם הפעם.

בברכה,
כתבי ופרשני "חדשות 13"
(בתיאום עם ועד העובדים)

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות