דיגיטל

"תפתחו כבר ת'כושלאמא של הגשר" הציוץ והסערה?

הציוץ של עיריית ערד הציוץ של עיריית ערד

חברת סקופר (Scooper) המתמחה בניטור וניתוח מדיה מכל העולם ובמחקרי שיח ברשת, ניתחה את שיח הגולשים על הציוץ של עיריית ערד.

מבדיקת סקופר נמצאו כאלף שיחות ברשתות החברתיות העוסקות בציוץ שהניבו בסך הכל 8,266 אינטראקציות (תגובות, לייקים ושיתופים). בסך הכל היה לציוץ חשיפה של 241,796 אנשים.
אם בחשיפה ראשונית לציוץ נדמה כי תגובות הגולשים יהיו זועמות, רק 11% מהגולשים מתחו ביקורת על השפה והיעדר הרשמיות. 18% מהגולשים שיבחו את המהלך של העירייה וכל שאר השיח היה ניטרלי וכלל התבדחויות על חשבון הציוץ, ניסיון להבין את מקור ההתבטאות ושיח בין הגולשים.

סנטימנט ציוץ עיריית ערד | סקופר
סנטימנט ציוץ עיריית ערד | סקופר

בעוד שהציוץ המפתיע של העירייה פורסם ברשת הטוויטר השיח היה חוצה פלטפורמות ו-50% ממנו התקיים בפייסבוק 48%, בטוויטר והשאר באתרי החדשות והפורומים.

התפלגות זירות שיח | סקופר
התפלגות זירות שיח | סקופר
התגובה של עיריית ירושלים לציוץ | צילום מסך
התגובה של עיריית ירושלים לציוץ | צילום מסך

יונתן חסידים, סמנכ"ל חברת סקופר: "הציוץ של עיריית ערד הוא מיוחד מאוד, כי הוא שונה, וגם כי הוא גורם לקורא לעצור, לחשוב, ולהתחיל לחקור. דווקא השימוש של גורם רישמי בשפה בוטה, ועוד מעירייה שלא מזוהה ברשת בפעילות הדיגיטלית, גורם לקורא סוג של זעזוע מצד אחד, אבל גם גורם לו לפעול, לקרוא את התגובות ולנסות להבין את המסר לעומק. יהושע אשכנזי דובר עיריית ערד יצר מהלך מבריק: משפט אחד, קצר וקולע, העלה את המודעות לארגון ולנושא התשתיות באזור. המהלך נתפס גם מבחינת הגולשים, וביניהם גם משפיעני רשת רבים, כהומוריסטי וחיובי".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות