על סדר היום

המנכ"ל שיגרום למפיצי הפייק ניוז לשלם – והרבה

מנכ"ל חברת דומיניון, ג'ון פולוס, מתראיין ב-CNN מנכ"ל חברת דומיניון, ג'ון פולוס, מתראיין ב-CNN
הטקסט שלהלן נערך מסדרת ציוצים בטוויטר של רן הר נבו, יזם ישראלי החי בניו יורק, ומפורסם כאן ברשותו. השקרים המתוארים כאן הודהדו בארץ על ידי לא מעט אנשים שתמכו בתיאוריית הקונספירציה על גניבת הבחירות בארה"ב, כמו גדי טאוב או הד"ר גיא בכור.

בתוך הכאוס המשוגע ממש שעובר על ארה״ב מאז נפילת טראמפ, הסיפור של Dominion מתפתח להיות אחד החשובים של התקופה. לא פחות. חברה מסחרית שנפלה קורבן לתיאוריית הקונספירציה הגדולה מכולן (זיוף בחירות בארה״ב!), החליטה להשיב מלחמה שערה בתרבות השקר, ולנצח אותה בנוק אאוט!

לבחור בתמונה למעלה קוראים John Poulos, המנכ״ל של דומיניון – חברה שמייצרת מכונות לספירת הצבעות אלקטרוניות כבר 18 שנה. בבחירות האחרונות הם סיפקו מכונות ל-28 מדינות, כולל כל המתנדנדות. כשטראמפ הפסיד והתחיל לחפש שעירים לעזאזל, חבורת הגאונים שלו החליטה ללכת על הראש של Poulos.

הם עשו טעות.

אז מה הייתה הקונספירציה? ״זיופים נרחבים״ של עובדי דומיניון כדי להטות את הספירה. למה? קללל. כי הקימו אותה מהגרים מוונצואלה שנשלחו מטעם הוגו צ׳אווס במזימה קומוניסטית בולשיוויקית ידה ידה ידה. הנה ג׳וליאני, בלי למצמץ, מסביר ל-Fox את הטירוף. תבלו, זה מרשים:

השקר צץ לראשונה בקולורדו, אבל הצליח בסושיאל והצוות של ג׳וליאני התאהב ולקח אותו לרמה הלאומית. במסיבת עיתונאים בשידור חי לכל ארה״ב עלתה סידני פאוול, עורכת הדין של טראמפ, והאשימה את החברה בזיוף הבחירות. Poulos סיפר שראה את השידור ולא האמין למראה עיניו.

מה שהוא לא ידע, זה שטראמפ בעצמו מתכוון לשים את חסותו על השקר, כשהוא מסתמך על ״דיווח תקשורתי״ של חברות המדיה שמשרתות אותו. כשזה קרה (בטוויטר, כמובן) הקונספירציה הפכה למדיניות רשמית. המסר הובן. דומיניון הפכה לאוייב הרשמי של המפלגה הרפובליקנית וגרורותיה. בלי אף ראיה משמעותית!

אבל למי איכפת? עם שברירי עדויות רעועות נוצרה קונספירציה גלובלית (שבתי המשפט האמריקאים, כולל שופטים שמרנים שטראמפ מינה בעצמו, זרקו מכל המדרגות). טרולים מכל רחבי הימין ההזוי בעולם הפיצו בתאווה את השקר לתיבת התהודה המקומית שלהם. בישראל, תיראו מופתעים, התנפלו עליו החשודים המיידיים והתחילו לצייץ בפאתוס השגרתי:

(בשולי הדברים, חיפוש המילה ״דומיניון״ בעברית בטוויטר מביא עשרות קונספירטורים בהשתוללות ציוצים. נסו ותיהנו, כדי שתקבלו טעימה על מה הלך בפיד ימין קשה בחודש האחרון, חלקם עם אלפי עוקבים, כולם ביביסטים קשים).

התוצאה הראשונית של הקונספירציה הייתה קשה. עובדי דומיניון והמשפחות שלהם החלו לקבל איומים על חייהם. חלקם עזבו למקומות מסתור. הם הפכו לאשמים ב״מזימה גלובלית להדיח נשיא מכהן״. הטראמפיזם שם עליהם את הכוונת. המוניטין שלהם הושמד. אבל הם החליטו להלחם חזרה.

ג'ון פולוס החליט לצאת למלחמת חורמה בשקרים. היה לו קלף משמעותי ביד: הוא לא פוליטיקאי, אלא חברה מסחרית. וכשפוגעים בשמה הטוב של חברה, יש הליך משפטי מסודר כדי לתבוע את הנזק. אפשר לפגוע לטראמפיזם בכיס! ובדומיניון החליטו לעשות את זה בכל הכח. לתבוע את השקרנים ואת כל סייעניהם. אחד אחד.

אז הם התחילו עם סידני פאוול, עורכת הדין של טראמפ. הראש של הפירמידה. 1.3 מיליארד דולר! דומיניון טוענת שפאוול ״תיזמרה מסע שקרי ויראלי בהיקף שעוד לא ראינו״, ושהיא חייבת לתת עליו את הדין. מומחים משפטיים טוענים שהתביעה חזקה, ויכולה להזיק מאוד לרפובליקנים בכיס.

בדומיניון לא עצרו. השלב הבא היה לתבוע את חברות המדיה שהתמסרו לשקר. הם הגישו תביעות ענק נגד Oan, Fox News, ו-Newsmax שהובילה את הקמפיין. הרשתות נבהלו, ובצדק. פוקס התנצלה מייד, אבל ההתנצלות של Newsmax היא פשוט חובת צפיה. לא ראיתם כזאת השפלה טלוויזיונית:

דומיניון הייתה יסודית. היא התחילה בממסד הפוליטי, עברה לתקשורת וסיימה ב״אינטלקטואלים״, שנתנו לשקר הילה אקדמית. מכון המחקר הרפובליקני American Thinker, מוסד וושינגטוני ״מכובד״, פרסם אתמול התנצלות כ״כ משפילה, שכדאי לקרוא אותה. זה כבר דגל לבן ממש. שיקרנו. אנחנו מלך עירום!

בראיון שנתן Poulos ל-Axios הוא מתאר בכנות את התגובה הראשונה שלו להבנה שהוא מושא לתיאוריית קונספירציה. הוא פשוט לא האמין שזה יכול לקרות! אבל זה קרה, הוא היה שם במקרה. הטראמפיזם הלך לו על הראש בכל הכוח, הוא החליט להלחם חזרה והוא נותן בראש. ועוד דבר: לתרבות השקר מתגבש תג מחיר. גבוה!

מצורף – מכתב הדרישה לסידני פאוול.

20201216 Demand Letter to Sidney Powell

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות