דיגיטל, על סדר היום

שאול אלוביץ': "ניסיתי לאזן את הקו הקיצוני והקטנוני של וואלה"

שאול אלוביץ' שאול אלוביץ'

עו"ד ז'ק חן, סנגורם של בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' לשעבר בעלי השליטה בחברת "בזק" ובאתר "וואלה", הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים את תגובתם לכתב האישום המתוקן שהוגש נגדם במסגרת משפט נתניהו, הכולל פירוט של של 315 אירועים בהם דרישות מאתר וואלה להיטיב את הסיקור של הנאשם ובני משפחתו.

בפתח התשובה כותב עו"ד ז'ק חן כי: "בין שאול אלוביץ' לבין רה"מ נתניהו לא התקיימו יחסי שוחד". עוד נכתב כי: "בדעתו של מר אלוביץ' לא עלה שבכך שהוא נענה לפניות בנוגע לסיקור רה"מ ובני משפחתו באתר 'וואלה' שבבעלותו, או בכך שמיוזמתו הוא נתן את דעתו לסיקור האמור – הוא נתן שוחד. התערבותו האמורה לא זו בלבד שתאמה את תפיסותיו ועמדותיו, אלא שהיא הייתה בעיקרה ניסיון לאזן, ולו במקצת, להשקפתו, את הקו הפוליטי של האתר ואת הקו השלילי הקיצוני, הקטנוני והמקומם שננקט בו נגד רה"מ נתניהו ובני משפחתו".

"אחד הכשלים באישום, הוא בכך שאת השתלשלות האירועים מתארת המאשימה באופן שחוטא לאמת ואינו מתיישב עם המציאות. האישום לוקה בהתעלמות מעובדות מהותיות ובשזירת אחרות לנרטיב סיפורי מאולץ שעל יסודו המאשימה מבקשת לקבוע שהנאשמים ביצעו את העבירות המיוחסות להם".

"ישנו פער עצום בין התנהגות אנושית שמבקשת, בין היתר, למתן התנהלות קטנונית ומקוממת מקום בו לא רק שאפשר להימנע מכך אלא שגם ראוי לעשות כן, לבין הניסיון לשוות לפעולה אנושית כזו, לבוש של פעולה במסגרת קשר שוחדי".

"נאמנה לנרטיב הסיפורי שלה הרחוק ת"ק פרסה מהאמת, המאשימה 'מסדרת' את הדמויות והאירועים 'במחזה' כשהיא לוקחת לעצמה חופש יצירה אומנותי והופכת כל עקוב למישור", נכתב בתגובה.

"כך, למשל, דמותו של ישועה הופכת באישום ממנכ"ל ריכוזי, בעל השפעה ויוזמה, שבפעולותיו בפרשה עסוק בקידום האינטרסים האישיים שלו, לדמות מצומקת של פקיד אומלל שממלא הוראות, כמי שכפאו שד, תחת 'מכבש לחצים' המופעל עליו".

"סיפורי מעשיות לחוד ומציאות שמוכחת בראיות לחוד. בשלב זה כשכל מה שעומד לנגד עיני בית המשפט הוא אישום המתיימר לתאר מציאות, מבקש הנאשם להזהיר מפני כשליו".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות