זוגיות

אל תצעק עלי: איך תדעו שהגיע הזמן לפנות לטיפול זוגי ?

אילוסטרציה

כל זוג, ללא יוצא מן הכלל חווה עליות וירידות במערכת היחסים ביניהם כי כמו בכל דבר בחיים, לפעמים הדברים מסתדרים על הצד הטוב ולפעמים הכל הולך עקום ואתגרים וקשיים הם חלק טבעי ובריא בכל מערכת יחסים זוגית ואולם, אם אתם מרגישים כי בתקופה האחרונה הקשיים עולים על גדותיהם ומציפים אתכם ואת הבית כולו, כנראה שזה הזמן לשקול ייעוץ וטיפול זוגי שיסייע לכם בהתמודדות עם הקשיים והמורכבויות.

אל תחכו שהבעיות יהפכו לקשוחות ולגדולות מידי, להיפך, טוב תעשו אם תחליטו לגשת לטיפול כבר בשלבי הזיהוי הראשונים של הבעיה או הקושי שצץ בחייכם. ולכל אלה שאינם בטוחים כי טיפול הוא הפתרון עבורם – אספנו מספר עצות וסימנים שיעזרו לכם לאבחן את המצב ולהחליט אם נכון עבורכם לגשת לטיפול זוגי.

 

 

תחושת ריחוק

בזמן האחרון אתם פחות מדברים או בוחרים לדבר רק על עניינים טכניים ושטחיים ולא לשתף בנושאים עמוקים יותר המעסיקים את מחשבתכם ובנוסף אתם פחות מתקרבים זה לזו ופחות נוגעים האחד בשניה, ייתכן כי הדבר מאותת על תחושת ריחוק פיזית ו/או נפשית, ובמצב זה כדאי מאוד לשקול אפשרות של טיפול וזאת על מנת שלא להעמיק את המרחק שנוצר ולהתכנס כל אחד בעולמו.

 

 

לא מקיימים יחסי מין

אם הפסקתם לקיים יחסי מין או שאתם ממעיטים מאד בקיום יחסי מין בפרט או בקרבה הפיזית בכלל, כדאי שתפנו יחד לטיפול זוגי, בכוחו של טיפול זה לסייע לכם לשוב ולרצות לקיים יחסי מין בריאים וטובים וליהנות מחיי המין שלכם גם לאחר זוגיות ארוכה וממושכת.

 

 

מריבות תכופות על הכל ועל כלום

אם אתם מזהים כי כמות הריבים ביניכם הולכת וגדלה ואתם מוצאים את עצמכם מתווכחים שוב ושוב על אותם הנושאים בלהט גדול ובצורה פוגענית שעלולה לגרום להרס ממשי בקשר שלכם, טיפול זוגי יכול לעזור לכם לשבור את דפוסי התקשורת הבעייתיים ביניכם ולאפשר לכם ללמוד מחדש כיצד לקיים שיח בריא, נעים ומקרב.

 

 

איך תבחרו את הטיפול ואת המטפל הנכון עבורכם? בראש ובראשונה – כימיה

על מנת שתוכלו להרגיש נוח לדבר ולפתוח את ליבכם ואת רגשותיכם במהלך הטיפול הזוגי, עליכם להרגיש נינוחים, רגועים ובעיקר בטוחים ולכן חשוב מאוד שביניכם ובין המטפל שתבחרו תהיה שפה משותפת, כימיה ותחושת חיבה. כמו כן חשוב שתרגישו שהמטפל לא רק מקשיב לכם ומאפשר לכם לבטא את כל מה שעולה בדעתכם אלא שהוא מכבד את רגשותיכם ונותן להם מקום ראוי בשיח.

 

 

מטפל בעל גישה טיפולית גמישה

בחרו במטפל שאינו דוגל בגישה טיפולית אחת בלבד והוא גמיש ונכון להשתמש במגוון שיטות טיפוליות וכלים להצלחה. חשוב שהטיפול יתאים את עצמו אליכם ואל הצרכים הספציפיים העולים במפגשים ולא שאתם אלו שתתאימו את עצמכם לגישה טיפולית מסוימת.

לסיכום, טיפול זוגי מאפשר לבני הזוג מרחב סטרילי ומנותק מחיי היום יומי בו הם יכולים לומר את כל אשר על ליבם, להרגיש בטוחים וללמוד איך לשנות ביעילות ובסבלנות דפוסי התנהגות שמחבלים בקשר הזוגי ואינם משרתים אותו. זכרו – -על מנת שטיפול זוגי יצליח, בראש ובראשונה חשוב ששני בני הזוג יהיו מעוניינים בטיפול זה ובשינויים אותם הוא יניב.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות