איכות חיים

רוצים להפוך לאנשים יצירתיים יותר: תתחילו לאמן את הראש

אילוסטרציה

כולם מדברים על השראה, אותם רגעים מוזרים ויוצאי דופן בהם קורה איזה נס ופתאום, ללא כל התראה מוקדמת, נחה עלינו המוזה, בלי ששמנו לב ובלי שהיינו ערוכים לבואה, אבל תשמחו לגלות שישנם דווקא לא מעט תרגילים, פשוטים במיוחד, שהפיכתם להרגל תעמיק ותחדד את היכולת היצירתית שלכם ויתכן כי בזכות תרגול חוזר ונשנה של פעולות כיפיות (ויציתריות) אלה, המוזה שלכם תבוא לבקר אתכם לעיתים הרבה, אבל הרבה יותר קרובות. רוצים לדעת מה עליכם לעשות. על כך בכתבה המעניינת הבאה.

 

מחברת רעיונות – תתעדו את כל המחשבות היצירתיות שלכם

קחו מחברת והפכו אותה ליומן אותו תמלאו בכל הרעיונות היצירתיים שעולים בראשכם במהלך היום, רשמו שם הכל, גם כדי לזכור וגם כדי לחזור מאוחר יותר ולקרוא את הדברים שכתבתם, לפעמים להביט בדברים שנכתבו שעה, יום ואפילו שבוע אחרי תעניק לתוכן נקודת הסתכלות חדשה ולעיתים מרתקת במיוחד.

 

מעשה ב- 25 עיגולים שהפכו לכל דבר אחר

קחו דף נייר לבן וציירו עליו עשרים וחמישה עיגולים זה לצד זה ובגודל יחסית שווה, כעת הפכו כל עיגול למשהו אחר: פרח, שמש, ראש של ליצן, גלגל של אופניים, כל דבר שעולה בדעתכם יהיה לא פחות ממצוין, רק עשו זאת כמה שיותר מהר. אל תחפפו או תדלגו על שום עיגול. תרגיל חשוב זה גם מחזק את השטף המחשבה (מהירות וכמות הרעיונות) וגם מחדד את הגמישות המחשבתית שלנו (רעיונות שונים ומובחנים). כמובן שאם בא לכם אתם מוזמנים לצייר גם מרובעים, משושים או גלים.

 

כתבו את הכל הרעיונות שלכם ובלי שום ביקורת

אתם מנסים לחשוב על פתרון לשאלה שצצה או למשימה חשובה, וותרו על הביקורת העצמית ועל הנטייה המיידית לשיפוטיות, קחו דף ועט ופשוט רשמו רעיונות מקוריים ופתרונות אפשריים לבעיה או לשאלה שהתעוררה. תכתבו הכל, בלי פחד ובלי היסוס, זכרו שהנחתם את הביקורת בצד ואתם מעלים על הדף כל מחשבה שעולה בראשכם, המטרה היא לייצר כמה שיותר רעיונות בפרק זמן קצר יחסית. לאחר מכן, שכללו את כל הרעיונות שלכם בכדי להגיע לבחירה הטובה ביותר.

 

10 דברים שתהיו ממש טובים בהם

צאו לטבע, מצאו בית קפה פינתי או כל מקום שמעורר בכם תחושה נעימה ונוחה והוא נטול רעשי רקע והסחת דעת וכתבו לעצמכם 10 דברים חדשים שאתם יכולים להביא אל העולם. ציירו שמש ומתחו קרניים ומתחת לכל קרן כתבו דבר אחד בו אתם חזקים ויכולים לעשותו, לא בהכרח בקלות אבל באהבה ועניין רב.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות