איכות חיים

רוצים לשמור על נפש בריאה וגוף חזק: תתחילו לעשות פילאטיס!

רוצים להכיר את כל הסיבות המעולות להתאמן בשיטת פילאטיס? בבקשה!
פלדנקרייז – הדרך לבריאות הגוף והנפש

פילאטיס, שיטת אימון גוף-נפש שמצטיינת בשיפור מצב הרוח, מקלה על כאבים נפשיים ופיזיים, מקטינה מצב מתח, לחץ וחרדה, מחזקת את התנועה והיציבה, הגמישות והקואורדינציה ואלו רק חלק קטנטן מיתרונותיה הבריאותיים הרבים.

השיטה הומצאה על ידי יוזף פילאטיס הגרמני בשלהי שנות העשרים ונולדה בהשראת האידיאל היווני הגורס כי אדם צריך להיות מאוזן גם בנפשו וגם בגופו ואילו קצב החיים המודרני הוא המוביל המרכזי לפגיעה ביציבה הפיזית ולטכניקות נשימה לא יעילות, וגורם לשלל בעיות נפשיות ובריאותיות המתפתחות ופוקדות אותנו לאורך שנות חיינו.

שיטת הפילאטיס נועדה לטפל ולהתגבר על מצבים אלו באמצעות שילוב של תרגילים פיזיים שעוזרים לשפר את העמידה והיציבה תוך דגש על גמישות, שיווי משקל ונשימות בצורה יעילה ובריאה. מה שהופך אותו לאימון אהוב מאוד ופופולרי במיוחד בכל רחבי העולם. לפניכם כמה יתרונות בריאותיים שתרוויחו כתוצאה מאימון בשיטת פילאטיס.

 

שיפור העמידה – להיות יציבים וזקופים יותר!

עמידה יציבה וזקופה מעידה על גוף חזק ובריא ואילו שרירים לא יציבים לא רק שגורמים לכיפוף הגב אלא עלולים לגרום גם לכאבי ראש צאוור וכתפיים. באמצעות אימוני הפילאטיס אנו מחזקים את שרירי הליבה ובאמצעות תרגילי תנועה מפעילים גם את המפרקים ומאזנים את הפעילות בין השרירים האנטגוניסטים לאגוניסטים ואף מניעים ומפעילים שרירים ״רדומים״.

 

שמירה על גמישות ושיווי משקל

בשל העובדה שבאימון הפילאטיס אנו מבצעים מגוון רב של תרגילים המאפשרים לבצע תנועות ומעברים מדויקים איטיים ומבוקרים וזאת בניגוד לאימוני כוח, שבסיומם נצטרך לבצע תרגילי מתיחות, תרגילי הפילאטיס אינם מחייבים תרגילים אלו מכיוון שהאימון כבר מראשיתו משלב תנועות מבוקרות הנעות בין תרגילי כוח למתיחות. בשילוב חיזוק שרירי הליבה ושמירה על יציבה – דבר התורם לשיפור העמידה, הגמישות ושמירה על שיווי המשקל.

 

מעצים את החשק והתשוקה המינית

זה אולי ישמע לכם קצת מצחיק או לא קשור אבל אימון בכוחו של אימון פילאטיס להעצים את התשוקה ליחסי וביחסי המין וזאת בשל העובדה שהוא משפר יכולות כמו סיבולת לב-ריאה, כוח שרירי ויכולת תנועה וגמישות, בנוסף, מחזק את רצפת האגן ותפקודה עובדה התורמת רבות להנאה בזמן משגל.

 

ליהנות משינה הרבה יותר טובה

לפי מחקר שנערך בשנת 2020 ובו לקחו חלק 477 משתתפים, התגלה כי מבוגרים מעל גיל 40 שביצעו אימוני פילאטיס באופן תדיר וקבוע נהנו משיפור איכות השינה שלהם באופן דרסטי, מחקר נוסף חשף ממצאים דומים עבור נשים בגיל המעבר. זה לא סוד ששינה עמוקה וסדירה מחזקת את הריכוז ואפילו את האושר והביטחון העצמי שלנו, משחררת תסכול ומתחים שהצברו ואף מפחיתה ומעלימה את תחושת החרדה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות