איכות חיים, פודקאסטים

"פייט קלאב", פרק 3: הפרעה טורדנית

בפרק השלישי של הפודקאסט 'פייט קלאב', ליגד גרנית ועדי טרם עסקו בחרדות ו-OCD. מאז כניסת מגיפת הקורונה לחיינו, התחושה היא שתופעות כמו OCD קיבלו קרקע פוריה להתפתחות. "לכל אחד יש רמת חרדה מסוימת, אבל מאז הקורונה החברה שלנו שממילא חרדתית, הפכה ליקום כפייתי וחרדתי" ציינה גרנית.

OCD היא בעצם הפרעה טורדנית כפייתית שנעה על כמה סקאלות. "הכל יושב על מפל ריכוז של חומרים במוח, קצת כמו דיכאון, גם פה זה מאפיין אנשים רגישים שסופגים יותר אינפורמציה מהסביבה ויש להם פעילות מוחית אינטנסיבית" הסבירה גרנית. "אני אומרת שלכל אחד יש רמות מסוימות של OCD כי זה יכול להיות החל ממצב בו אדם חייב לשתות קפה בכוס ספציפית ועד לרמה בה אדם לא יכול לצאת מהבית כי הוא עסוק בטקסים", הוסיפה.

טרם סיפר בגילוי לב שהתמודד במשך שנים עם ההפרעה: "אם יש לי נסיעה לחו"ל בעוד חודשיים למשל אני מתחיל לחשוב כבר מעכשיו, בלופים, מה אני אורז בתיק ומה אלבש. באותה מידה זה יכול להיות מצב שבו אני צריך לקנות קפה שחור והמחשבה הזו לא עוזבת אותי למשך כל היום… בזמנו המצב הזה הביא אותי לסמים ואלכוהול כי זו הייתה אחת הדרכים היחידות להשתיק את המוח".

בהמשך עלתה לשידור המאזינה ענבל שסובלת מהשילוב הקטלני של חרדה ו-OCD וכל זה כשהיא מתמרנת בין בעל וחמישה ילדים: "הסדר בבית חשוב לי בצורה אובססיבית. אין לי כמעט תמונות על הקיר כי הן אף פעם לא יהיה באותו קו. להפתיע אותי בנסיעה לצימר או משהו בסגנון אסור כי אני מאבדת את זה – הילדים ובעלי יודעים שעדיף בלי הפתעות".

האזינו לפודקאסט גם בספוטיפיי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות