הורות

לגדל ילדים שמחים: ככה תעשו את זה!

כולנו רוצים לגדל ילדים שמחים, טובי לב ורגישים, ילדים הקשובים לרחשי ליבם ולסביבה שלהם. אבל איך באמת עושים את זה לאורך זמן ובצורה יעילה וטובה?
אילוסטרציה: envato

תתווכחו – זה טוב ומלמד!

אולי אתם לא אוהבים להתווכח, ובטח שלא עם הילד המתבגר שלכם, אבל ויכוחים ביתיים עם ילדים בגילאי ההתבגרות דווקא טובים ומועילים להתבגרותם ומאפשרים לנערים, במסגרת מערכות היחסים הקרובות והמוגנות ביותר, ללמוד כיצד יש לנהל ויכוח, לדעת להקשיב למחשבה, רצון או דעה המנוגדת לשלהם, לשכנע וחשוב לא פחות – לעמוד על שלהם.

 

תטפלו גם בנפש שלכם – אל תזניחו!ֿ

מחקרים מגלים כי הורים מדוכאים, מנהלים הורות ממקום של מאבק, מתח ותסכול ומתנהלים לא אחת ברפיסות ובחוסר אונים ביחס בהורים בריאים בנפשם, הורים מדוכאים נוטים להיות בעלי סגנון הורות שלילי דבר העשוי לגרום למתח וללחץ רב גם אצל הילדים.

אם אתם חשים מתח יוצא דופן או תחושה של דיכאון אל תדחו את קבלת העזרה וטפלו במצב זה למען בריאות הנפש שלכם ושל המשפחה כולה. בנוסף לערכים הברורים של טיפול נפשי אשר מיטיב עם שלל ההיבטים בחיינו, המסר שעובר לילדים חשוב ביותר ולפיו טיפול יסודי גם בדברים הבלתי נראים על מנת להפוך לאנשים קשובים יותר לעצמנו ולסביבה הוא הכרחי וחשוב.

 

הגדירו לעצמכם מטרות ופעלו להגשמתן

שמחה היא אנרגיה שממלאה את כל בני הבית וכולם מרגישים בה גם מבלי לדבר עליה. כאשר אתם חווים הצלחה, מצליחים במשימה חשובה או מגשימים חלום קטן, לא רק אתם אלא כל הסביבה הקרובה שלכם שמחה ושלווה יותר – אנרגיה השמחה והסיפוק העצמי כל כך חזקה ומוחלטת שכולם סופגים אותה ונדבקים בה.

תחשבו כמה מסרים מדהימים אתם מעבירים לילדים שלכם כאשר אתם מגדירים לעצמכם יעד וצולחים אותו בהצלחה.

 

היו האנשים שאתם דורשים מילדכם להיות

אל תטיפו על דברים שאתם בעצמכם לא מקיימים, אתם רוצים שהילד שלכם יתרום לחברה באמצעות התנדבות או מעשה טוב, חשוב לכם שהוא לא יעשן סיגריות בבגרותו, שיאכל אוכל מזין ובריא, שלא ישתה משקאות ממותקים, שיהיה אדם קשוב וחומל ושידבר בנימוס ובכבוד לאנשים – פשוט היו אתם האנשים האלה.

ילדים סופגים התנהגויות הרבה יותר מהר וטוב ממילים. הראו לילדים שלכם באמצעות המעשים שלכם איזה אדם ראוי ונכון לו להיות ומה באמת חשוב בחיים.

לסיכום, על מנת לגדל ילדים שמחים ובריאים בגופם ובנפשם כדאי שתתבוננו עמוק פנימה – אל תוך עצמכם וראו כיצד אתם יכולים להוות עבורם דוגמא ובאמצעות מעשים קטנים ויום-יומיים ללמד ולהעביר לילדים שלכם מסר של שמחה וערכים חשובים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות