הורות

הסימנים שמעידים שמערכת היחסים שלכם עם הילדים טובה במיוחד

כך תוכלו לזהות לזהות ולדעת מה טיב הקשר שלכם עם הילדים, והאם אתם הורים נפלאים לילדיכם גם אם לפעמים הדברים מרגישים קצת אחרת
אילוסטרציה: envato

כולנו משתוקקים למערכת יחסים חמה, קרובה ובריאה עם הילדים שלנו ורוצים להיות בעבורם להורים הטובים ביותר, אבל לא מתעוררת בנו תהיות ועולה בראשו של כל הורה השאלה ״האם אני אבא טוב או אמא טובה מספיק לילדים שלי? האם הם מרגישים ככה?

 

בשביל הבריאות הנפשית: הצבת גבולות ברורים

למרות שהילדים שלכם נוטים למרוד ולבדוק כל גבול אפשרי שמוצב בפניהם, הם יותר מהכל, זקוקים למסגרת קבועה, יציבה וברורה על מנת להצליח לתקשר עם עצמם ועם הסביבה, להתמודד עם אתגרים ועם משימות ולגדול בריאים בנפשם שאחרת הם עשויים להרגיש אבודים ובודדים, תלושים מהוויה ואף יטו להסתבך לעיתים קרובות ולא למצוא יציבות וכיוון בחייהם.

על מנת למנוע מצב שכזה בהווה ובעתיד עליכם להציב גבולות ברורים הכוללים אחריות קבועה ולוחות זמנים קבועים וידועים מראש ושמירה על בית בו חיים לפי הגדרות וחוקים הכוללים למשל זמני ארוחות, שעת שינה ברורה, הקפדה על נימוסים, הקצבת זמן למשחקים ועוד. אולי לחלק מאיתנו זה נשמע מעט קשוח אולם בעבור הילדים חוקים אלא מהווים עוגן, וודאות וביטחון לו הם מאוד זקוקים.

 

גם אתם טועים, ומודים בכך

כולנו עושים טעויות ובטח שכהורים אנו לא פעם ממהרים לכעוס, לומר דברים שלא התכוונו להגיד בלהט הרגע, מכנים בשמות גנאי, צועקים בפראות או מעליבים ומיד לאחר מכן מתחרטים על כך מעומק ליבנו.

חשוב שתדעו כיצד להחזיר את המצב לקדמותו – שבו עם ילדכם והסבירו להם בשקט ובשלווה שנהגתם בצורה לא נכונה והייתם צריכים לטפל במצב בדרך רגועה יותר, מבלי לתת לרגשות שלכם להשתלט עליכם וכתוצאה מכך לעשות ולומר דברים שלא התכוונתם אליהם. חשוב שתיישמו את הדברים ותשתדלו להימנע מהתנהגות שלילית זו בעתיד שרק תאלץ אתכם להצטער שוב ושוב.

 

הילד שלכם מרגיש נוח לשתף אתכם בהכל

לא מעט ילדים בוחרים שלא לשתף את הוריהם בדברים רבים כמו ציונים נמוכים, מחשבות שעלולות להיתפס כמטופשות, או אפילו כאשר הם אינם חשים בטוב, והסיבה לכך נובעת לרוב מפחד מתגובת ההורים על ההתנהגות השלילית.

בנוסף, ישנם הורים הלוקים ברגישות יתר, לוקחים כל דבר ללב ומעצימים אותו, דבר שגם הוא מעורר בילדים רתיעה ופחד מלשתף.

זכרו, תפקידם של הורים להיות לעוגן, לסלע איתן ולבטחון עבור הילדים ולכן חשוב שתלמדו לקחת בפרופורציה גם בשורות פחות נחמדות, לא להיות שיפוטיים מדי ולא רגישים מידי וזאת על מנת להדק את הקשר שלכם עם הילדים שלכם ולשפר את ההורות שלכם. ואם הילדים שלכם משתפים אתכם בכל דבר ולו הקטן ביותר, מצוין, אתם כנראה פועלים בצורה בריאה ונכונה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות