הורות

תיכף הלידה? כך תהפכי את הימים שאחריה לקלים ונעימים יותר

ההתרגשות גדולה, הכל משתנה – הנה כמה טיפים לימים שאחריה
לקראת לידה נעלי תינוק הריון בטן אילוסטרציה: envato

נשים רבות מתכננות את הלידה לפרטי פרטים, בוחרות באיזה אופן ירצו ללדת, היכן ומי יהיה נוכח בעת הלידה ואף מתכננות איך תראה התקופה שלאחר הלידה. ואולם חשוב לזכור כי החיים דינאמיים ומשתנים ולעתים דברים שתכננתן ברוגע ובשלווה במהלך תקופת ההריון, מתנהלים בצורה שונה ולכן חשוב להיות מוכנה וערוכה גם לאפשרות שהדברים יתנהלו בשונה משרצית. חשוב שתאפשרי לעצמך לזרום, להיות קשובה לנפשך ולגופך ולהתנהג בהתאם ליכולת שלך.

 

את לא חייבת כלום לאף אחד

נכון שכולם מצפים ממך להתנהג באופן מסויים ולרצות גם את הסביבה הקרובה. אך נסי לזכור שאינך חייבת כלום לאף אחד, גם אם לרגעים מופעל עליך לחץ גדול, למשל לקיים אירוע חגיגי ורב משתתפים לכבוד הולדת הילד, עשי את הדברים בקצב שלך ולפי ראות עינייך ואם את מרגישה שאינך מסוגלת להפיק אירוע כעת או להתמודד עם ההמולה הניחי לזה, לכל דבר הזמן המתאים עבורו.

 

אל תעמיסי אל עצמך

מומלץ כי בימים שלאחר הלידה לא תקחי את כל האחריות על עצמך ותדאגי לעזרה, שמישהו אחר יטפל בילדים, ידאג לקניות וישלם חשבונות, זה הזמן שלך לנשום עמוק ולנוח, להתמקד רק בך ובתינוק החדש ללא כל דאגה אחרת.

 

אל תסתגרי

בתקופה שאחרי הלידה קל מאד להתנתק ולהישאב לעולם שכולו את והתינוק ומבלי שתשימי לב, היחסים עם בן הזוג יהפכו שונים, ורחוקים מעט וזאת מכיוון שהזוגיות באופן טבעי כבר לא עומדת במרכז והזמן שלך מוקדש ברובו לתינוק. חשוב דווקא בתקופה זו לא לוותר על זמן עם בן הזוג, המוקדש רק לשניכם במהלכו תוכלו לדבר על התחושות שלכם, על השינויים והרצונות ולשתף במחשבות ובקשיים שמתעוררים במהלך היום, לשמוע זו את זה ולהקל אחד על השניה.

 

תני לדברים לקרות

את דומעת ללא סיבה, מתוחה ודרוכה, זה בסדר גמור, הניחי לדברים להיות, אל תהי שיפוטית כלפי עצמך והימנעי מהעברת ביקורת עצמית. זכרי – מעל 50% מהנשים חוות תחושה זו המוגדרת "תוגת האמהות" היא אולי מבלבלת ולא פשוטה, אבל היא עוברת.

 

אל תתני לאנשים לבקר בלי סוף

קחי לך זמן להתרגל לשינוי בחייך, התרכזי בעצמך ובצרכים שלך ושל תינוקך. אנשים רבים ירצו לבוא, לחבק, לראות ולחזק ולכולם כוונות טובות, אך בקשי לדחות לזמן אחר את הביקורים החביבי העלולים להיות בלתי פוסקים.

 

אל תתאכזבי שאת לא מאוהבת בתינוק

כל האימהות הטריות רוצות ומצפות להתאהב באופן מיידי ומוחלט בתינוקן החדש אך בפועל קשר היא עניין של זמן ונבנה כתוצאה מהטיפול בתינוק. תני לעצמך את הזמן הזה, אל תיבהלי ואל תכעסי על עצמך.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות