הורות

הילדים שלכם סובלים ממצבי רוח? כך תקלו עליהם וגם על עצמכם

אילוסטרציה: envato

הילדים שלנו, ממש כמונו, חווים במהלך היום קשת רחבה ומגוונת של רגשות הגורמים לשינויים תכופים במצבי הרוח שלהם, שינויים שיכולים להתבטא בצעקות, בתסכול גדול ובכעס שעלול להוביל להתפרצויות זעם ואף לתוקפנות.

תופעה זו שכיחה בקרב ילדים בגילאי 7-10 וזאת בשל ההורמונים שמתעוררים בגילאים אלה ומתחילים לעבוד שעות נוספות. מה תוכלו לעשות על מנת לעזור לילדכם להתמודד עם מצבי הרוח המשתנים ולהקל עליהם וגם על עצמכם – לפניכם מספר טיפים להתמודדות עם שינויים במצב הרוח.

מתווכחים על כלום ועל הכל

הילדים שלכם קוראים תיגר כמעט על כל דבר ולא מוכנים לשתף פעולה בשום אופן כאשר כל דבר משעמם ומכעיס אותם והם בוחרים להתנגד לכל בקשה שלכם, הסיבה לכך נובעת מנסיונם לבדוק את סף הסבלנות שלכם וללמוד את הגבולות שלכם, ולכן הם בוחרים להביע דעה מנוגדת ונחרצת על כל עניין ודבר. אז מה ניתן לעשות ? לא לוותר! גם אם אתם מאוד מתפתים לכך כדי להחזיר את השקט.

נסו להסביר לילדים שאתם בהחלט מבינים את חוסר רצונם ומאוד מצטערים שהם מרגישים כך, אולם מטלות שיש לבצע אינן בגדר שאלה או התייעצות ואם הם יסרבו בתוקף לבצע את המוטל עליהם יגרור הדבר השלכות. אפשרו לילד שלכם לדעת ולהבין את המצב, עוד בטרם התחיל הויכוח, עשו זאת בצורה שקטה ונעימה אך בטון נחרץ והניחו להם להבין כי בקשתכם אינה ברת שינוי ולא נתונה לשיקול דעתם.

משתוללים ועושים דרמה גדולה מלא כלום

הילד שלכם מקבל מכה קטנה, זה לא נעים ואפילו כואב, אבל הוא מצידו בוחר לעשות דרמה גדולה, להשתולל ולצעוק בקולי קולות בצורה שאינה תואמת את המקרה, קחו נשימה ואל תכעסו, אלא נסו לשמור על רגישות, קור רוח וסבלנות. אל תאמרו לו שהוא מגזים ועושה עניין מלא כלום, הבינו את רגשותיו ואת כאבו. תנו נשיקה גדולה וגלו חמלה.

התפרצויות זעם חסרות פרופורציה

כל דבר קטן מעורר זעם גדול והתפרצות אדירה של כעס הכוללת צרחות אימה, השתטחויות על הרצפה ורקיעה בלתי פוסקת ברגליים ? נסו לשמור על קור רוח ופשוט לא להתעצבן, נכון שזה לא באמת פשוט, אבל פעולה שלווה זו תנמיך את הלהבות ותהפוך את המאבק מצידו לחסר תועלת ועניין.

אפשרו לילד לדעת שאתם מבינים מה עובר עליו והציעו לו לעצור ולנשום עמוק, כשהילד נרגע ומתחיל לשתף פעולה, מצאו יחד איתו דרכים בהן הוא יוכל להתמודד עם הכעס ולשחרר אותו, למשל באמצעות האזנה למוסיקה מרגיעה או מחשבה על משהו אחר שהוא מאוד אוהב. בדרך זו תלמדו אותו לשלוט ברגשות שלו ותעניקו לו כלים חשובים שיעזרו לו להתמודד עם קשת של מצבים לא פשוטים עתידיים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות