חינוך

רוצים ילדים בריאים בנפשם? תאמצו כלב

חבר המשפחה המכשכש

הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם ולא במקרה. מעבר להיותו יצור מלא שמחה וחיות שמכשכש בזנבו ותמיד שמח לקראתכם, הוא גם תורם ומשפר אתכם כבני אדם – במישור הרגשי החינוכי וכמובן האנושי. תרומות שמחלוללת לא פחות מפלאים באשים מבוגרים ובילדים כאחד.

משפר ומעצים את הרגשות

קשר עם כלב הוא קשר מיוחד ויחיד במינו וילדים שגדלים לצידה של חיה מופלאה זו הופכים להיות קשובים, רגישים ומלאי חמלה. עצם הטיפול והדאגה לבעל החיים, שזקוק להם וחסר אונים ללא טיפולם מלמד על חשיבותה של המסירות והאחריות ומעורר רגשות אמפתטיים בנוסף, באמצעות תשומת הלב המוחלטת, השלווה והרוגע שמעני׳ק הכלב לומד הילד להתגבר על קשיים רגשיים.

 

לקבל ללא תנאי – אבל חשוב יותר – לתת ללא תנאי

טיפול בכלב מלמד את הילד לתת מעצמו ברוחב לב ומבלי לחכות לתמורה, הילד מטייל עם הכלב, מבריש אותו, משחק איתו ממלא את צלחתו באוכל ובמים ולא מקבל על כך כל תמורה מיידית פרט לאהבה גדולה ובדרך מופלאה זו מפנים הילד ערך נהדר ומבין את כוחה ויופיה של נתינה ללא תנאי וללא קבלה.

 

ערך האחריות

גידול כלב מצריך אחריות רבה. רגישות והקפדה על זמני ההורדה, האכלה בשעות קבועות והגעה לוטרינר לצורך טיפולים שונים, ילד שמגדל כלב זוכה לשיעור אדיר באחריות ובשמירה על עצמו ועל כלבו.

 

לטייל ולשמור על כושר גופני

בעידן בו ילדינו ספונים בחדרם ומהופנטים רוב שעות היום מול המסכים המרצדים, ילדים שמגדל כלב חייבים לצאת את הבית לפחות שלוש פעמים ביום על מנת לטייל עם כלבם ובכך הם זוכים לא רק בזמן איכות וחיזוק הקשר עם כלבם, אלא נהנים מהאוויר הפתוח ומהפעלת שרירי הגוף ושמירה על כושר גופני.

 

הגברת תחושת הביטחון

ילדים רבים נוטים לפחד מכל מני דברים, החל מהחושך שבחדרם, הישארות לבד בבית ואפילו מאנשים מסויימים העוברים ברחוב. כלב מעניק לילדים תחושה של הגנה וביטחון בחוץ אך גם בבית כאשר הם מבינים שהם אף פעם לא לבד וחברם הטוב ביותר תמיד נמצא לצידם על מנת לאהוב, אך גם כדי לשמור ולהגן עליהם תמיד.

 

חשיפות לגלגל החיים

תוחלת החיים הממוצעת של כלבים הנה 13 שנים. עובדה החושפת את הילד לעובדות החיים במהלך שנות הטיפול בכלב מבין הילד את מהותו של גלגל החיים ואת ארעיותם. במהלך התקופה שהילד מבלה עם כלבו הוא לומד ליהנות מהרגע ומשלל החוויות היפות וגם מבין ומתמודד עם הצורך להיפרד ולשחרר על אף הכאב הגדול. הוא לומד להבין כיצד פועלת המציאות ומה כוחה של אהבת אמת, טיפול מסור ולבסוף פרידה דבר שמחשל אותו בהווה ויעניק לי כוחות נפשיים ומסוגלות בריאה גם בעתיד.

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות