גאדג'טים, הורות

חבר הכנסת פיקאצ'ו – אני קורא אותך לסדר!

פיקאצ'ו בכנסת

לאחרונה התברר כי הפוקימונים, כוכבי סדרת הטלוויזיה ומשחק הסלולר המצליחים, עשו דרכם אל הכנסת ללא אישור מוקדם ממשמר הכנסת. כיצד? באמצעות אפליקציית המשחק הפופולארית. באגף הסייבר של הכנסת נדרשו לסוגיה ולאחר בדיקה הודיעו כי הכוכבים המצוירים שחוגגים בעצמם יום הולדת 25, לא מהווים סכנת אבטחת מידע. לאור כך הוחלט לייצר כחלק מחגיגות ה-73 לכנסת ו-55 למשכן – סיור היברידי שישלב למידה על הכנסת לצד איתור פוקימונים בנקודות עניין מרכזיות.

מנהל מרכז המבקרים ד״ר משה פוקסמן שעל: "הכנסת כפרלמנט שדוגל בחדשנות טכנולוגית מתאים עצמו לרוח הזמן. אין לנו ספק שהילדים הרבים שאוהבים פוקימונים ישמחו לראות את הדמויות הצבעוניות כחלק מיום עוצמתי וחוויתי במשכן בו הם יבקרו גם בחדר איחוד ירושלים, יצפו בדיוני המליאה וירגישו מהי דמוקרטיה כשהם קוראים ממגילת העצמאות. לצד אטרקציה וירטואלית טרנדית הסיור שלהם בכנסת יכול להפוך לכזה שהם יזכרו שנים קדימה"

בכנסת ישראל נערכו להפקת יום הולדת שמחה במיוחד: בין שלל האירועים שתוכננו לחגיגות יום ההולדת ה-73 ו-55 למשכן ביקשו בכנסת להזמין מאות ילדים לסיורים חווייתיים אך אלה בוטלו בשל זן האומיקרון המדבק במיוחד. במהלך כתיבת הסיורים במרכז המבקרים של הכנסת, התברר כי לכנסת עשו דרכם גם כוכבי סדרת הטלוויזיה המצליחה "פוקימון".

מי זה משוטט במסדרונות המשכן?

הגיבורים המצוירים נכנסו למשכן ללא בדיקה של משמר הכנסת באמצעות אפליקציית משחק פופולארית ומאז רבים מהם נמצאים במשכן. פנייה בנושא הועברה אל אופיר כהן מנהל מערך הסייבר של הכנסת שבחן לעומק את סוגיית כניסת הפוקימונים החביבים אל שטח חסינותה גם אם הם נמצאים בה רק באופן דיגיטלי והחליט כי שהייתם במשכן לא מסוכנת מבחינת אבטחת מידע ולכן יוכלו לעת עתה להמשיך לבקר בה.

בשל העובדה שגם הפוקימונים בעצמם חוגגים בימים אלה ממש את יום הולדתם ה-25 מאז עלתה התוכנית לשידור, הועלתה יוזמה חד פעמית לשלבם בסיור מיוחד ביום הולדתה של הכנסת לילדים מבתי הספר היסודיים וכך החגיגה תהיה כפולה. לאור ביטול מרבית האירועים והפיכתם לאירועי זום הוחלט כי לאחר ההתגברות על הקורונה, יציאה מגל התחלואה וחזרת סיורי מרכז המבקרים – תאפשר הכנסת סיור חלופי במקום זה שבוטל בו יקחו חלק פיקאצ'ו, זקרום, צאריזארד ושאר חבריהם הפוקימונים.

היכונו לעליית המשמר!

כוכבי הילדים המצוירים פרצו לחיינו בסערה בשנות ה-90 וכיכבו מאז באין ספור תוכניות טלוויזיה מצליחות ואף זוכים בימים אלה לעדנה מחודשת בקרב המבוגרים שבינינו לאור הצלחת סרט בכיכובם שכבש את מצעדי הצפיות בנטפליקס. אפליקציית המשחק שבאמצעותה נכנסו הפוקימונים הושקה לפני מספר שנים לניידים וכבשה תוך ימים ספורים את עולם המשחקים בסערה. עם הזמן המשחק שהיה לאחד הטרנדים הבולטים של שנת 2016 נשכח אך בחודשים האחרונים, אולי בשל הסגרים ובידודי הקורונה של ילדי בתי הספר – המשחק עשה קאמבק רציני ואין ילד בגילאי העשרה שלא התנסה בו.

ד"ר משה פוקסמן שעל מנהל מרכז המבקרים של הכנסת אמר כי עם חזרת הסיורים לפעילות "בתקווה שכמה יותר מהר, יזכו הנרשמים הראשונים לסיור חד פעמי במהלכו מדריכי המרכז יאפשרו להשתמש באפליקציה בצורה חווייתית שתשלב משחק לצד לימוד על ההיסטוריה של הכנסת".

אתה מהקואליציה או מהאופוזיציה?

"החלטנו לאפשר את השימוש באפליקציה במסגרת סיור ילדים בכנסת בנקודות זמן ומקום ספציפיות", הסביר ד״ר שעל: "הכנסת כפרלמנט שדוגל בחדשנות טכנולוגית, מתאים עצמו לרוח הזמן. אין לנו ספק שהילדים הרבים שאוהבים פוקימונים ישמחו לראות את פיקאצ'ו במזנון החלבי או ל'תפוס' את "זקרום בזמן הפסקה מהסיור שלהם ברחבת וייל בצורה בטוחה ומסודרת כחלק מיום עוצמתי וחוויתי במשכן בו הם יבקרו בחדר איחוד ירושלים, יצפו בדיוני המליאה וירגישו מהי דמוקרטיה כשהם קוראים ממגילת העצמאות. לצד אטרקציה וירטואלית טרנדית הסיור שלהם בכנסת יכול להפוך לכזה שהם יזכרו שנים קדימה".

במשחק שמבוסס על רכיב המצלמה של הנייד והמיקום הפיזי של השחקן על בסיס רכיב הGPS- ניתנת האפשרות לטייל בעולם הווירטואלי של הפוקימונים המשתלב בעולם האמיתי באמצעות מציאות רבודה. לפי המיקום של הנייד המשחק שולח את השחקן לחפש אחר פוקימונים במקומות היסטוריים, תרבותיים והכנסת כך מסתבר היא מוקד פוקמונים מרכזי מאוד בירושלים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות