חינוך

יוטיוב מגבירה את האכיפה ומסירה חשבונות וסרטונים

אילוסטרציה אילוסטרציה

היום (ג') תעלה יוטיוב אל דוכן הקונגרס בארצות הברית כדי להגן על עצמה ולהסביר כיצד היא שומרת על ילדים מתחת לגיל 13, שהם חלק נכבד ממשתמשי הפלטפורמה שלה.

יוטיוב תספר לקונגרס כי היא הסירה 7 מיליון חשבונות שלדעתה שייכים לילדים צעירים מתחת לגיל 13, שפתחו בצורה ערמומית את החשבון. הנתון הזה הוא קטע מעדויות מוכנות שיימסרו בדיון בסנאט בנושא הגנת ילדים ברשת. לסלי מילר, סגנית נשיא יוטיוב לענייני ממשל ומדיניות ציבורית, תעמוד מול אותה ועדת משנה – שתדבר על הנושא, שאליה פנתה חושפת פייסבוק, פרנסס האוגן, מוקדם יותר החודש, כשתקפה את פייסבוק על "פשיטת רגל מוסרית ויצירת מוצרים שפוגעים בילדים, מעוררים פילוג ומחלישים את הדמוקרטיה".

השימוע, בו יקחו חלק גם טיקטוק וסנאפצ'ט, מגיעה כאשר הפלטפורמה שבבעלות גוגל וחברות אחרות המכונה ביג טק מתמודדות עם כעס חסר תקדים מצד מחוקקים ורגולטורים לגבי ההשפעות האמיתיות של המוצרים והמדיניות שלהם והם מתבססים על בדיקות ומחקרים שבדקו את אופן בו הטכנולוגיה פוגעת או מסכנת ילדים.

התנאים וההגבלות של יוטיוב דורשים שהחשבונות יהיו שייכים לאנשים בני 13 ומעלה. טכנית אסור לילדים מתחת לגיל 13 להחזיק חשבונות, אך הם יכולים עדיין להיכנס אל הפלטפורמה ולצפות בתכנים שעלולים להיות מסוכנים עבורם. יוטיוב, כמו גם פלטפורמות נוספות, ספגו ביקורת על אכיפה קלושה של מגבלות הגיל.

הצעד הבא של יוטיוב: מחיקת סרטונים

יוטיוב טוענת שהיא תתחיל בקרוב למחוק סרטונים המסווגים כ"במיוחד לילדים", אם התוכן שהם מייצרים הוא באיכות נמוכה, מעודד התנהגות או גישות שליליות, או מסחרי מאוד. החברה הזהירה בעבר תוכן מסוג זה לא יהיה זכאי יותר להכללה באפליקציית YouTube Kids הייעודית שלה, אך החל מהחודש הבא יוטיוב גם לאכוף מדיניות מונטיזציה חדשה, מה שעלול להשפיע על על היוצרים.

לקראת המהלך הזה, מספר קבוצות תמיכה צרכניות לחצו על YouTube ועל הרגולטורים כאחד לשים קץ לסוגים אלה של סרטונים, ואמרו שהם מטשטשים את הגבול בין תוכן לפרסום. בנוסף, הם טענו, חלק מהיוצרים לא חשפו שיש להם קשרי מותג מאחורי הקלעים שהזינו את סוג זה של ייצור תוכן. אבל ללא אכיפה והנחיות לגבי מה שמתאים לילדים, כמה מהיוצרים הגדולים ביותר של YouTube היו ערוצים כמו המולטי-מיליונר ריאן קאג'י מ-Ryan ToysReview (כיום Ryan's World), שהתמקדו רבות בצרכנות ובפתיחת צעצועים.

יוטיוב הודיעה באוגוסט כי היא תסיר תוכן מ-YouTube Kids שהסית צופים לקנות מוצר ו"תוכן המתמקד בצבירה או צריכה מוגזמת של מוצרים". כעת, יוטיוב מזהירה שכל ערוץ שמכוון לקהלים צעירים יותר או כאלה המסווגים כ"במיוחד לילדים" עלול להיות בסיכון לדמוניזציה אם הם יוציאו סוגים אחרים של תוכן באיכות נמוכה.

זה כולל תכנים המעודדים התנהגות ועמדות שליליות (כמו בריונות, חוסר כנות, חוסר כבוד לזולת, מתיחות מסוכנות, הרגלי אכילה לא בריאים ועוד); תוכן חינוכי בצורה מטעה; תוכן שמפריע להבנה; תוכן סנסציוני או מטעה; ותכנים הכוללים שימוש מוזר בדמויות ילדים, כמו סרטונים שמציגים דמויות מוכרות, כדוגמת פפה פיג, שעושה מעשים אלימים ומציגה סיטואציות לא הולמות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות