כלכלה

רפורמת העגלות של בנט עוררה את כעס ההורים

אילוסטרציה אילוסטרציה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הכריז על "רפורמת העגלות" והורדת יוקר המחייה עבור משפחות צעירות. במסגרת רפורמת היבוא של הממשלה, הודיע בנט כי הוא סיכם עם שרת הכלכלה על רפורמה שתאפשר ליבואנים ישראלים לייבא מוצרים שמאושרים באירופה, אך לא עומדים בתקן הישראלי.

"הפעולה הפשוטה הזו היא הצעד הראשון להרחבת סל המוצרים שיעמוד לטובת ההורים הצעירים והוזלת המחירים באופן משמעותי", כתב בנט בעמוד הפייסבוק. "במשך שנים התרגלנו שהישראלים משלמים יותר. למשל, אותה עגלה שעולה בארץ 1,790 שקלים תעלה 700 שקלים בחו״ל, בקבוק לתינוק שעולה בארץ 24 שקלים יעלה בחו״ל 15 שקלים. אותו הדבר קורה גם עם מוצרים נוספים ויקרים יותר כמו מוצצים, מיטות תינוק, מנשאים, טרמפולינות, כסאות תינוק לרכב, כסאות אוכל, צעצועי ילדים, תנורי אפייה, תנורי חימום, מברשות שיניים חשמליות, שואבי אבק והרשימה עוד ארוכה. אנחנו בדרך לשים לזה סוף, זוהי רק פעולה אחת מסדרת פעולות שנבצע לטובת פתיחת הייבוא והורדת יוקר המחייה".

העגלות יוזלו – מוצרי המזון לתינוקות לא

באותו השבוע בדיוק בו הכריז בנט על "רפורמת העגלות" אישרה ועדת הכלכלה בכנסת את הנוהל המאפשר יבוא מהיר יותר של מוצרי מזון, אך החריגה תשעה מוצרים, ביניהם, מזון לתינוקות. הסיבה להחרגה היא כי יש צורך לעמוד בתקנים מיוחדים של משרד הבריאות ויש לבחון את המוצרים טרם אישורם. אך במה שונים העגלות מתחליפי החלב? האם תקן הבטיחות האירופאי לעגלות מספיק לתינוקות הישראלים, אך תקן הבטיחות האירופאי למזון אינו טוב דיו? גם החיתולים הוחרגו מרפורמת היבוא ועוד כ- 100 מוצרים שבהחלט היו יכולים להקל על ההוצאות הכלכליות השוטפות של משפחות צעירות בישראל, כמו לדוגמא, שמפו או משחות החתלה, שהם חלק מרפורמת התמרוקים שתעלה להצבעה בימים הקרובים.

קודם דירות, אחר כך עגלות

הורים רבים הגיבו בכעס אל עבר "רפורמת העגלות" אותה הציג בנט, כחלק מאג'נדת הממשלה להוזלת יוקר המחייה לצעירים. "קודם תדאג לדירות, אחר כך לעגלות", הגיבו ההורים. חלקם גם התייחסו לבעיית מסגרות החינוך לגיל הרך, עלות מעונות היום, המחסור במעונות יום מסובסדים אל מול העלות הגבוהה של גנים פרטיים.
"עגלה זו קנייה חד פעמית, כדאי להתמקד בשוטף. למשל תשלומי הגן הלא הגיוניים עד גיל 3-3.5, תחליפי חלב וחיתולים. אלו סכומים שמסתכמים באלפי שקלים, בזה צריך להקל על משפחות צעירות", כתבה אחת האימהות.
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות