בריאות

נפתלי בנט: ההיגיון החדש הוא בדיקות במקום בידודים

אילוסטרציה אילוסטרציה

לנוכח הירידה בכמות החולים קשה והמאומתים אמר היום (א') ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה כי: "אפשר לומר בזהירות שאנחנו מנצחים את הגל הרביעי, את גל הדלתא, אבל – זה לא נגמר עד שזה נגמר. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז, ולא מורידים מסכות. משרדי הבריאות והחינוך יגישו לי המלצות בעקבות פיילוט הכיתה הירוקה ומחר נקבל החלטה סופית בעניין הרחבת הכיתה הירוקה לכלל מערכת החינוך ולגני הילדים. ההיגיון החדש הוא בדיקות במקום בידודים".

הרחבת מודל הכיתה הירוקה

בשבוע שעבר נכנס פיילוט הכיתה הירוקה בבתי ספר יסודיים בערים ירוקות ברחבי הארץ. ההחלטה שתתקבל מחר בממשלה, לאחר הצגת כלל הנתונים, תכריע כיצד תראה שיגרת יומם של התלמידים ברחבי הארץ, שלמרות הירידה בתחלואה, ממשיכים למצוא את עצמם בבידוד.

בפיילוט הכיתה הירוקה נבדקו 323 מוסדות חינוך בערים ירוקות, בהם כ-120 אלף תלמידים מ-432 כיתות.  באלו שנמצאו בהן תלמיד חיובי – 60% מהכיתות – היו בלי מאומת נוסף (ללא בידוד), ב-10% מהכיתות שנבדקו כן היה מאומת נוסף וב-16% מכיתות נמצאו 2 מאומתים. רוב המאומתים הנוספים זוהה כבר בימים הראשונים.

פיילוט תוכנית הכיתה הירוקה פועלת בבית הספר במקרה בו התגלה מאומת לקורונה. אותו מאומת ייכנס מיד לבידוד, כאשר התלמידים וצוותי החינוך האחרים יוכלו להיבדק במשך 7 ימים. מי שיימצא שלילי, יחזור ללימודים, ומי שיימצא חיובי, ייכנס לבידוד. הבדיקה הראשונה והאחרונה תהיינה בדיקות PCR וכל הבדיקות האחרות ביתר הימים תהיינה מהירות (אנטיגן). הפטור מבידוד חל רק על שהייה בבית הספר והגעה אליו וממנו – והתלמידים לא יורשו לצאת מבתיהם לשום מטרה אחרת אחרי שעות הלימודים.

לנוכח הנתונים החיוביים, שואפים במשרד החינוך להרחיב את מתווה הכיתה הירוקה לכל הערים בארץ ולכלול בהם גם גני ילדים וייתכן אף לבטל את הצורך להישאר בבית ולצאת רק למוסד החינוכי.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות