בריאות

הורים מחוסנים ומחלימים פטורים מבידוד עם הילדים

אילוסטרציה אילוסטרציה

משרד הבריאות ביטל את חובת הבידוד להורה מחוסן או מחלים המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע חולה. ההחלטה התקבלה עם שינוי הגדרת מחוסן ומחלים במדינת ישראל, שיצאה לדרך בתחילת החודש. "מחוסן" הוא מי שחוסן בשלוש מנות חיסון או מי שחוסן בשתי מנות חיסון וטרם חלפו שישה חודשים ממועד קבלת מנת החיסון השנייה. "מחלים" הוא מי שטרם חלפו שישה חודשים ממועד ההחלמה או מי שהחלים וקיבל לפחות מנת חיסון אחת.

במשרד הבריאות מדגישים כי מדובר בבשורה משמעותית להורים לילדים, שנאלצו להיכנס לבידוד עם ילדיהם ולהפסיד ימי עבודה. יחד עם זאת הורים רבים מרימים גבה לנוכח ההחלטה, שהרי, ילדים מתחת לגיל 12 הנמצאים בבידוד אינם יכולים להישאר לבד בבית, כך שבכל מקרה, הורים ימשיכו להפסיד ימי עבודה.

פטור מבידוד בערים ירוקות

לצד החלטה זו, ביום ראשון האחרון החל מתווה הכיתה הירוקה בערים ירוקות. במשרד הבריאות הצהירו כי 127 ערים נכללות במתווה החדש, אך המציאות בשטח שונה. בדיקות אנטיגן לא הגיעו אל העיריות ובתי הספר, ממוני קורונה טרם נכנסו לתפקידם ותלמידים רבים, על אף התוכנית החדשה של משרד החינוך והבריאות, נתרו בבית.

נכון לעכשיו מתווה הכיתה הירוקה יחול רק בבתי הספר לתלמידי כיתות א-ו ורק בשעות הלימודים. כניסת תלמידי הגנים אל המתווה טרם אושרה במשרד הבריאות ובמשרד החינוך, על אף הפרסומים השונים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות