הורות

לא מקשיבים לי בבית הזה: עצות שימושיות לשיפור התקשורת עם הילדים

אילוסטרציה אילוסטרציה
אם אתם מוצאים את עצמכם לא פעם ממש משתוללים מעצבים כי הילדים פשוט לא מקשיבים לכם, אתם ממש לא לבד, רוב הילדים לא מקשיבים להוריהם, לא זוכרים מה ביקשו מהם ממש לפני רגע ובאופן כללי מעניקים תחושה שהם לא ממש סופרים אותנו. הסיבה לכך, תופתעו אולי לגלות, נעוצה כנראה בעובדה שגם לילדים שלנו יש עולם עשיר ועמוס, טירדות דאגות משלהם וסדרי עדיפות שונים מאוד מאלה שלנו. לפניכם כמה עצות מאוד שימושיות וממש פשוטות שיגרמו לילדים להיות יותר מתחשבים וקשובים לבקשות שלכם. קראו וגלו כיצד ניתן לשפר באופן ניכר את התקשורת עם הילדים.

הטריק הכי ישן בספר – אם ואז

זה אולי הטריק הכי ישן בספר, אבל הוא עובד כל פעם מחדש.- ונשמע כך – ״אם תסיים לסדר את החדר, תוכל ללכת לשחק עם חבר.״ שיטת ה״אם אז״ היא שיטה יעילה לפיה לומד הילד שיש לו כוח ושליטה במצב – אם הוא יעשה מה שנתבקש, יהנה מתוצאות מעשיו, הילד לומד שיש בעבור מה להתאמץ כאשר בסופה של הפעולה מחכה תגמול, שיטת תגמולים זו תעודד אותו להקשיב ולעשות מה שביקשתם ללא ריב וללא כעס, פשוט כדי להגיע לדבר הנשגב שמחכה לו בתום המטלה – הצ׳ופר.

תהיו מדויקים ותדברו עם הילדים

על מנת שילדיכם יבינו את ההשלכות של המעשים שלהם, חשוב לשוחח איתם ולהסביר להם בדיוק מה הוליד המעשה שלו, כמובן שאין צורך להאשים או לכעוס אלא רק להסביר במילים, בשקט ובשלווה את תוצאות מעשיהם וכי הדרך בה נהגו גרמה לכם להרגיש לא נעים. אם הילדים מתעלמים מבקשותיכם, הסבירו בנעם מה התנהגותו גרמה לכם להרגיש ועד כמה זה לא נעים לכם.

תדברו בלחש וברוגע

במקום לכעוס ולצעוק אמצו לכם את הגישה ההפוכה והמאוד יעילה – במקום להרים את הטון ולצעוק בקולי קולות  את הרצונות ואת הבקשות  שלכם, פשוט תלחשו לילידים שלכם באוזן, בשלווה וברוגע את המסר שלכם ואת רצונותיכם.  לעיתים הילדים כל כך רגילים שצועקים עליהם עד כי לרוב הם פשוט חסינים לצעקות, ושינוי גישה קטן זה, – הפיכת מעקה ללחישה שמזכירה סוד, תפתיע אותם ותעורר את תשומת ליבם, ואף תגרום להם להתרכז במילים ויעודד אותם לרצות להבין בדיוק מה אמרתם.  כמו כן, ללחישה יש השפעה מרגיעה על המוח דבר שיגרום לשיתוף פעולה.

תקשיבו לילדים שלכם, באמת תקשיבו!

כדי לחזק, להדק ולבנות תקשורת טובה עם הילדים, חשוב מאוד שתקשיבו למה שיש להם לומר, אל תפסיקו אותם באמצע משפט ואל תבטלו אותם. הקדישו להם את מלוא תשומת הלב ואל תאפשרו להסחות דעת כמו הודעה בנייד למשל, להסיח את דעתכם מהשיחה. כבדו אותם כפי שאתם דורשים שיכבדו אתכם, אם תאמצו התנהגות זו ילמדו הילדים להקשיב ביתר תשומת לב כשאתם פונים אליהם.
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות