כלכלה

יום הילדה הבינלאומי: LEGO קוראת לילדות לבנות את העולם מחדש

אילוסטרציה אילוסטרציה
מחקר חדש של חברת LEGO מגלה כי בנות כיום מרגישות ביטחון רב יותר לעסוק בכל סוגי המשחקים והפעילויות היצירתיות, אך הן עדיין נשארות מאחור בגלל סטריאוטיפים מגדריים. המחקר בוצע על ידי מכון ג'יינה דייויס לציון יום הילדה הבינלאומי של האו"ם ולציון השקת קמפיין חדש של LEGO 'מוכן לבנות', שחוגג בנות שבונות את העולם מחדש.
המחקר, שבדק כמעט 7,000 הורים וילדים בגילאי 6-14 שנים בסין, צ'כיה, יפן, פולין, רוסיה, בריטניה וארה"ב מדגיש את הצורך בחברה לבנות מחדש תפיסות, פעולות ומילים לתמיכה בהעצמה היצירתית של כולם יְלָדִים.

לגו מחכה לבנות

ממצאי המחקר של LEGO מראים שבנות מוכנות לעולם אך החברה לא ממש מוכנה לתמוך בצמיחתן באמצעות משחק. בעוד בנות מרגישות פחות בתוך ההטיות המגדריות הטיפוסיות של משחק יצרתי, בעוד בנים עדיין שבויים בתוך הנורמות חברתיות הישנות. בנות פתוחות יותר למשחקים חדשים, כאלה שהוגדרו בעבר ל"בנים בלבד".  לדוגמה, 82% מהבנות סבורות שזה בסדר שבנות משחקות כדורגל ובנים רוקדים בלט, לעומת 71% בלבד מהבנים. המחקר הראה שבעוד הילדים והילדות שלנו יוצאים מתוך המחשבות הישנות, ההורים שלהם עדיין נשארו מאחור בכל הנוגע למשחקים ולקריירה. ההורים מעודדים את הבנות לפנות לתחומים יצירתיים יותר, כמו ריקוד או ציור, בעוד את הבנים ידחפו לכיוונים פיזיים או מדע ודיגיטל.

בונות מחדש את העולם

ביום הילדה הבינלאומי קבוצת לגו יוצאת בקמפיין חדש שקורא להורים לאמץ משחק כוללני ולסייע לילדות לרדוף אחרי התשוקות שלהן מגיל צעיר על ידי פריצת גבולות ולבחור להיות מה שהן רוצות. הקמפיין מתכתב עם הערכים של חברת LEGO – בנייה מאפשרת להרחיב ולהעניק את היצירתיות באמצעות משחק. לגו גם מבטיחה שהמוצרים שלהם נקיים מסטריאוטיפים מגדריים, דבר שנכון מצד אחד, אך מהצד השני כנראה שגם לגו קצת שבוייה בתוך נורמות ישנות שאולי הגיע הזמן להיפרד מהן, כדוגמת המיתוג הורוד של סדרת לגו חברות, על אף העובדה שהדמויות הן רופאות, רוכבות בג'ונגל ומצילות את העולם.
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות