הורות

בחנוכה הקרוב הכלבה לאסי תעלה על הבמה

לאסי לאסי

תיאטרון המדיטק חולון מעלה הפקה מוזיקלית חדשה 'לאסי' והיא עיבוד בימתי לספרו הקלאסי של הסופר הבריטי-אמריקאי אריק נייט (1940). הספר עובד לסרט קולנוע בשנת 1943 בשם 'לאסי שובי הביתה' בהשתתפות אליזבת טיילור ורודי מקדואל, ולסרט "לאסי" שיצא בשנת 2005. כעת, לראשונה על הבמה, עולה הפקת תיאטרון לילדים על פי הספר. ההצגה נכתבה על ידי המחזאי איתן מושקובסקי ('קאיטוש הילד המכשף, 'דון קישוט') שגם כתב את השירים עם הבמאי גמא פריד. ליצירת הכוכבת הראשית של ההצגה גויסו הבובנאיות גילי קוזין-אולמר ויאנה מלישב, שיצרו בובת כלב מרהיבה מסוג קולי המסוגלת לחקות התנהגות ותנועות של כלב אמיתי.

המחזה מגולל את סיפורו של ג'ו הקטן, שאולי אין לו צעצועים או בגדים יפים, אבל יש לו את לאסי – חברתו הטובה ביותר וגם הכלבה הכי יפה והכי חכמה ב'גרינולד ברידג'. כל תושבי הכפר נדהמים מלאסי ומהפעלולים שהיא מבצעת, והיא תופסת במהרה גם את תשומת ליבו של הדוכס מדרלינג העשיר שמחליט לקנות אותה ממשפחתו הענייה של ג'ו ולצרף אותה לאוסף הכלבים שלו בטירה.

כשג'ו מגלה שהיינס, הכלבן האכזר של הדוכס מתכוון לקחת את לאסי לאילוף בסקוטלנד הרחוקה, הוא מחליט לפרוץ לטירת הדוכס ולהציל אותה, אבל הניסיון כושל וג'ו וכלבתו האהובה מוצאים את עצמם תקועים בתא המטען של המכונית בדרכם לסקוטלנד יחד עם מקס, נכדו הפחדן והמפונק של הדוכס. באמצע הדרך ג'ו מערים על הכלבן והשלושה נמלטים מהרכב. כעת הם נמצאים באמצע שום מקום, הרחק מהבית, ועליהם למצוא דרך לשוב אל הכפר מבלי שיתפסו. המסע הארוך הביתה רצוף הרפתקאות וסכנות אבל לכל אורך הדרך חוכמתה של לאסי מצילה את שני הילדים מצרות. לאט לאט הופכים ג'ו ומקס מאויבים לחברי אמת, אבל האם הם יצליחו לשוב הביתה? והאם הם יצליחו להציל את לאסי מידיו של הכלבן הרשע?

"המדיטק ממשיך במסורת של יצירת עיבודים ישראלים מקוריים לקלאסיות ספרתיות. ההפקה החדשה תציע פרשנות תיאטרלית מבריקה לספרו של אריק נייט. המחזה מתמקד בסיפורם של שני ילדים שונים היוצאים יחד להרפתקה ולומדים יחד מהי נאמנות, מהי חברות אמת, ומקבלים שיעור בתעוזה וחוכמה – הכל בזכות החבר הכי טוב של האדם – הכלב. אני משוכנע שהקהל יסחף ויתרגש מההצגה החדשה ומהשימוש הוירטואוזי בבובה המרהיבה של לאסי, מסר נועם שמואל, המנהל האמנותי של תיאטרון המדיטק. 

הצגה ראשונה ב- 13.11.21 ובהמשך במהלך חנוכה 2021. לכרטיסים לחצו כאן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות