חינוך

המעון של ליברמן: מאבק המטפלות במעונות היום מעלה הילוך

מאבק המטפלות מאבק המטפלות

היום הרביעי לשביתה של מעונות היום המפוקחים ונראה כי אין כל התקדמות או תאריך לסיום. אמש הגיעו מטפלות אל מול משרדו של שר האוצר, אביגדור ליברמן, ויצרו מייצב תחת השם "המעון של ליברמן". זה לא נעים לאלפי הורים לראות מעון סגור, ומה שרחוק מהעין רחוק מהלב כנראה, אז המעון הגיע עד לפתחה של לשכת השר.

"הקמנו את מעון ליברמן מול משרד האוצר, לא יכול להיות ששלושה ימים אנחנו בשביתה ולא איכפת לפקידי האוצר. המטפלות שלנו קורסות. המטפלות שלנו מרוויחות שכר רעב, אנחנו דורשות משר האוצר לפתור את המשבר באופן מיידי ולתת לנו לחזור למעונות, לילדים האהובים שלנו. תודה לאלפי ההורים על התמיכה והגיבוי, ימי השביתה יוחזרו לכם במלואם", נכתב בעמוד הפייסבוק של נציגי המאבק.

ההורים תומכים במאבק

בקהילת "זזים" הקים העיתונאי והפעיל החברתי, חגי מטר, קמפיין תמיכה במאבק המטפלות. "בין חגים ובידודים – אנחנו כהורי הילדים במעונות היום המפוקחים מרגישים שעיצומים ושביתה זה הדבר האחרון שאנחנו צריכים עכשיו.
העניין הוא, שהמטפלות במעונות צודקות לגמרי במאבקן. זה מאבק בשבילן, ובשביל הילדים שלנו. אנחנו חייבים לתמוך בהן גם כי הן צודקות, וגם כדי לסיים את הסכסוך על הצד הטוב ביותר ובמהרה. ישראל היא המדינה שמשקיעה הכי פחות בחינוך הגיל הרך לכל ילד וילדה בין כל מדינות ה-OECD – רק רבע מהממוצע של כלל המדינות. מנגד, היא מובילה בהוצאה הפרטית שנדרשת מההורים לתשלום על המעונות. הגיל הרך, שמומחים מסכימים שדווקא בו צריך להשקיע הכי הרבה ושבו מתעצבת דמותו של הילד, סובל מתת-השקעה קיצונית, תקינה חסרה, העדר הכשרות למטפלות, שכר נמוך במיוחד ומחסור מתמשך בכוח אדם בשל תנאי ההעסקה הירודים.
המצב הזה גובה מחיר מהמטפלות, הוא גובה מחיר מהילדים, והוא גובה מחיר מאיתנו ההורים. ארגוני מעונות היום מתריעים כבר זמן רב על חומרת המצב. הם ארגנו הפגנות ומחאות שונות – ואיש לא מקשיב. לכן העיצומים האלה צודקים. מי שאשם במצב היא הממשלה, ובמיוחד משרדי הכלכלה, הרווחה והאוצר. שבו עכשיו למשא ומתן. תנו למטפלות את הזכויות שלהן, לילדים שלנו את החינוך הטוב ביותר שאפשר, ולנו את האפשרות לעבוד", נכתב בעמוד הקמפיין שקיבל קרוב ל- 9,000 חתימות של הורים ומופנה לאורנה ברביבאי, מאיר כהן ואביגדור ליברמן, השרים הממונים על תקצוב מעונות היום המפוקחים.

מחאת העגלות חוזרת

היום (רביעי) בשעה 16:00 מתכוננים בארגונים לצאת אל צעדה לאורך שדרות רוטשילד, בקריאה לממשלה להתעורר ולשים סוף למצוקת השכר וכוח האדם במעונות היום המפוקחים. הכעס של הארגונים ושל ההורים מופנה כלפי הממשלה, שעד כה לא עשתה דבר על בכדי לתקן את המצב. בסיטואציה בה גם המטפלות וגם ההורים משלבים ידיים, נדמה היה שזה צריך לתת כוח כפול אל מול מקבלי ההחלטות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות