חינוך

השביתה במעונות היום נמשכת, הממשלה אדישה לדרישות

שביתה במעונות היום המפוקחים שביתה במעונות היום המפוקחים

השביתה במעונות היום המפוקחים נכנסה ליומה השלישי וטרם נראה פתרון באופק.

השביתה מתקיימת בכ-800 מעונות לילדים. 50 אלף פעוטות נמצאים בבית, ביחד עם הוריהם שאינם יכולים לצאת לעבודה. עד כה לא נרשמה כל התקדמות במשא ומתן ובדרישות של מפעילי מעונות היום, ביניהם ויצו ונעמ"ת. מפעילי מעונות היום המפוקחים דורשים העלאה בשכרן ותוספת כוח אדם על מנת שיוכלו להפעיל את המעונות. במצב הקיים המטפלות אינן יכולות לקחת ימי חופשה או מחלה, מאחר ואין מספיק כוח אדם.

בפגישה שהתקיימה בין נציגי המעונות, משרד האוצר ושרת הכלכלה לא נרשמה כל התקדמות. "משרד האוצר מוכן לדון על תנאי מזג האוויר, תנאי האקלים אבל לא על תנאי ההעסקה של המטפלות. נציגי האוצר דחו את כל ההצעות לסיום השביתה וסירבו להיכנס למו״מ עם המטפלות", נמסר מהארגונים.

"בלב כבד ובידיים נקיות אנחנו נאלצים להמשיך את השביתה ואת המחאה. אנחנו פונים לשר האוצר וראש הממשלה להתערב במשבר. אנחנו נגיע בכל שעה ולכל מקום בכדי לנהל מו"מ שיביא לסיום השביתה", אמרה יו"ר נעמ"ת, חגית פאר.
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הודעת ויצו ונעמ"ת אינה נכונה. אנו מוכנים לדון עם מנהלי ארגוני מעונות היום בכל מועד. על הדיון להיות מקצועי ומעמיק כך שיינתן מענה אמיתי למטפלות ולכלל המערכת על כלל צרכיה. ויצו ונעמת מבקשים לנהל מו"מ ולהכתיב את התנאים מראש ולא לטפל בבעיית השורש של המערכת. האוצר ימשיך להיות מחויב למערך מעונות היום ומבהיר ששביתה הינה צעד ציני שמנצל את ההורים ולא מקדם את פתרון הבעיה".

ההורים עם המטפלות

כעסם של ההורים שנאלצים להישאר עם הילדים בבית מופנה גם הוא אל הממשלה, שעד כה נשארה אדישה לדרישות של הארגונים.

"אין ספק שהשביתה מוצדקת ונכונה, אבל כנראה גם לא מעניינת אף אחד כי אנחנו כבר החל מה- 29/9 בבית ללא מסגרת לתינוקות שלנו, ללא שגרה, ללא יכולת להסתגל באמת למעון אחרי תקופה מטלטלת. זה לא מעניין אף אחד מהממשלה רק אתמול הגיעו לדיון שלא צלח ואנחנו ההורים והילדים ממשיכים להיפגע. שמישהו יתעורר
ויגיע עם המטפלות של ילדינו, שעושות עבודה כל כך קשה, להסדר הוגן בתנאי ההעסקה שלהן וכך ילדינו יוכלו לחזור למסגרת ולשגרה בריאה וטובה ולנו את האפשרות ללכת לעבודה ולפרנס את המשפחה שלנו בכבוד", אמרה אחת האימהות.
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות