רכילות

למה מרב מיכאלי הכעיסה את קהילת האימהות?

מרב מיכאלי מרב מיכאלי

"שנים אני נלחמת על שוויון בעולם העבודה לנשים בכלל ולנשים עם ילדות וילדים בפרט. הבוקר אני יוצאת בפעם הראשונה ליום עבודה עם אורי בבית. עכשיו נראה אותי", כתבה בפייסבוק שרת התחבורה, מרב מיכאלי, שהביאה לעולם ביחד עם בן זוגה, ליאור שליין, את אורי מאם פונדקאית.

מיכאלי חלקה עם הגולשים רגע חשוב בחייה של כל אמא טרייה – היום הראשון בו חוזרים אל העובדה ומשאירים את העולל בבית. אך בעוד חלק מהתגובות היו חמות ומחבקות ואיחלו למיכאלי בהצלחה בשילוב בין אימהות לקריירה, היו לא מעט אימהות שכעסו.

בין פונדקאות לחופשת לידה

את מרבית הקיתונות הוציאו הנשים כלפי תהליך הפונדקאות, שהוא כמעט ובלתי אפשרי לביצוע בישראל, בעוד בארצות הברית או במקומות אחרים ברחבי העולם ניתן לעבור את התהליך באופן פשוט יותר. "אני מקווה שבכל פעם שתסתכלי עליו תזכרי שטרפדת כל זכות להקלה בתהליך פונדקאות לנשים עם קושי רפואי אמיתי, ואז הלכת ובגלל גילך ומעמדך יכולת לשלם מכספך", כתבה אחת הנשים בתגובה לפוסט.

כעסים אחרים הופנו כלפי העובדה כי השילוב בין אימהות לקריירה מעמיד נשים רבות בבחירה שהיא כמעט ובלתי אפשרית, חופשת הלידה הקצרה שאם מאריכים אותה לא מקבלים עליה תשלום ומהצד השני העלויות הגבוהות של מטפלת או גנים פרטיים.

"אני מקווה שאת יכולה להיות רגועה ושקטה שאורי בידיים טובות ואוהבות ואם זו עזרה בתשלום אז שאת יכולה לעמוד בסכום כי מטפלת/ מעון זה יקר מאד ואני מקווה שהסכום מוכר לך במלואו במס הכנסה כי הרי בלי טיפול נאות את לא יכולה לצאת לעבודה", כתבה אחת.

"אולי עכשיו יתגלה שלהיות אמא בישראל ואישה עובדת זה ממש לא קל. מעבר לזה שאין מסגרות מתאימות- המנהלים לא פעם חסרי רחמים והמחיר הכלכלי עצום ( שלא לומר שגם הנפשי). מי ייתן ונהפוך לארץ סקנדינבית שמסתכלת על נשים ככוח יצרני חשוב ומועיל", כתבה אחרת.

נראה כי מרבית הנשים מצאו במיכאלי, האימא הטרייה והסמל המקומי לפמיניזם, כמישהי שבאמת יכולה כעת להבין את מצבן של האימהות בישראל, ואולי גם לסייע במתן פתרונות.

"מזל טוב והמון בהצלחה אבל תזכרי שרוב הנשים חייבות לבחור, בית וילדים או קריירה. לפעמים עבור שכר מינימום ועם מחירי הגנים הפרטיים עדיף להישאר בבית, לגדל את הילדים, להסתפק במשכורת אחת ולחיות בצניעות. זה הסיפור שלי ויש רבות רבות כמוני שלא מימשו את עצמן כי המדינה לא ממש מאפשרת. אז אם כבר הגעת למעמד שהגעת אליו, אולי את תעשי את השינוי".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות