הורות

חוזרים לשגרה: כך תקלו על שגרת הבוקר של ילדיכם

אילוסטרציה אילוסטרציה

בשעה טובה ומוצלחת הסתיימו החגים והילדים סוף סוף חוזרים למוסדות הלימוד. אולם החזרה אף פעם לא קלה, לא עבורכם וודאי שלא עבור הילדים. לפניכם כמה עיצות קטנות ויעילות שיקלו על התארגנות הבוקר ועל החזרה ללימודים. לקרוא וליישם.

אנשים רבים מתקשים להתעורר בבוקר ולא יודעים לנהל את זמן ההתעוררות כראוי, לכן הם עצבניים, מתוחים ולרוב גם מאחרים לכל מקום. אבל אתם כהורים דווקא יכולים ללמד את הילדים להתנהךל אחרת באמצעות תכנון זמן נכון ומניעת הסחות דעת והאמת, זה לא קשה בכלל, זה אפילו ממש קל.

התאימו את שגרת הבוקר לאופיים של הילדים

זכרו שלכל ילד אופי שונה ויכולות שונות ומי כמוכם מכיר את הילדים שלכם, את החוזקות ואת החולשות שלהם כשהדבר נוגע לשגרת הבוקר: אתם יודעים מה יקל על ההתעוררות שלהם, כמה זמן הם באמת צריך על מנת לקום מהמיטה, והאם הם זקוקים להשכמה אינסופית? נסו להתאים את שגרת הבוקר תוך רגישות והתחשבות באופיים של הילדים, אל תדחקו בהם ותדרשו דברים שפשוט אינם תואמים את טבעם. הדבר ייצר תסכול בהם ובכם ויגרור ריבים וכעסים מיותרים.

לא מחכים לדקה התשעים

הרגילו את הילדים לסדר את הילקוט כבר בתום הכנת השיעורים, ובערב לוודא בשנית שלא שכחו דבר. כמו כן מומלץ כי טקס בחירת הבגדים יעשה בערב ובכך תצמצמו את הסיבות לעיכובים בשעות הבוקר.

אפס הסחות דעת

בבוקר לא מכינים שיעורים שנותרו מאתמול, לא צופים בטלוויזיה, לא משחקים במחשב ולא בטלפון הנייד. שעת הקימה מיועדת להתארגנות ולה בלבד, אל תאפשרו להסחות דעת מיותרת לשבש את שגרת הבוקר.

תתעוררו קצת לפניהם

גם אתם זקוקים לשגרת בוקר משלכם ולהתעוררות שקטה ונעימה.

כוונו שעון חצי שעה לפני שאתם מעירים את הילדים, הכינו לעצמכם קפה ושתו אותו בנחת, תתפנו להכין את הכריכים לפני שהילדים מתעוררים, כך גם אתם תהיו רגועים יותר וכתוצאה מכך הבוקר כולו יתנהל בצורה נעימנ ושלווה יותר.

תחזקו אותם על הצלחות

היו נדיבים ופזרו חיזוקים חיוביים ומילים טובות גם על הדברים הקטנים ביותר: הילד קם בזמן מהמיטה, צחצח שיניים, השתדל לעמוד בזמנים שקבעתם, שבחו אותו על כך במילים ובמגע, הצלחות אלה ראויות לתשומת לבכם, וככל שתרבו לציין בפניו את הצלחותיו, הוא ירבה להתאמץ על מנת לחזור עליהן ולשמוע עוד ועוד תשבוחות.

לסיכום, שגרת הבוקר לא חייבת להתנהל כמו שדה קרב, ואם תסגלו לעצמכם כמה מן ההרגלים הקטנים הללו, תזכו בשגרת בוקר שפויה, רגועה ואפילו מהנה. כי ככה צריך להתחיל את היום.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות