חינוך

לקראת שביתה: מעונות היום מאיימים שלא יחדשו את הלימודים

אילוסטרציה אילוסטרציה

מעונות היום המפוקחים, ביניהם, ויצ"ו, נעמ"ת, אמונה ועוד, צפויים שלא להיפתח החל מיום ראשון הקרוב (3.10.21). כבר מיום רביעי האחרון החלו בעיצומים והמעונות נפתחו רק בשעה 10:00 בבוקר. אם לא יהיה חדש ואם הממשלה לא תשב למו"מ עם הנציגים, שערי המעונות יישארו נעולים. את המחיר ישלמו כ- 50 אלף פעוטות מגיל חצי שנה ועד שלוש, והוריהם, שלא יוכלו לצאת לעבוד.

כבר למעלה מחודש עבר מאז התריעו ארגוני מעונות היום המפוקחים על שביתה במידה ולא יינתן מענה לשכר הנמוך ולמחסור החמור בכוח אדם.

בישראל רמת ההשקעה הציבורית במסגרות לילדים מתחת לגיל שלוש נמוכה באופן משמעותי בהשוואה למדינות אחרות בעולם וביחס לממוצע ה-OECD ועומדת על כ-2,700 דולר בשנה לעומת כ-12,400 דולר בשנה במדינות ה-OECD.

מרבית ממעונות היום המפוקחים מטפלים בפעוטות למשפחות מעוטות יכולת ואימהות חד הוריות, אך מדי שנה עולה הדרישה להתקבל למעונות והתקנים אינם מאפשרים זאת. הביקוש עולה על ההיצע. במעונות היום מועסקות יותר מ-16,000 עובדות בתפקידי מנהלות, מחנכות-מטפלות ומבשלות. לטענת נציגי העובדים, המחסור במטפלות לא מאפשר טיפול מיטבי בילדים. בעוד היחס בישראל הוא מטפלת אחת על שישה תינוקות בגילאי עד שנה, במדינות ה- OECD היחס עומד על 1:4.

ההורים תומכים במאבק

חרף העובדה כי הורים רבים יאלצו להישאר בבית ולא יוכלו לצאת לעבודה ישנה תמיכה במאבק מעונות היום המפוקחים. בעצומה רחבה שנחתמה על ידי אלפי הורים נקראת הממשלה להתערב במהרה במשבר ולמצוא פתרון הולם ומהיר. "השביתה אומנם לא נוחה להורים אבל מוצדקת וחשובה למען הילדים", אומרת אחת האימהות. הכעס, כך נראה, מופנה הפעם כלפי הממשלה שעד לרגע זה טרם השיבה לנציגי הארגונים ומו"מ לא נראה באופק.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות