חינוך

רובוטים ידריכו ילדים ברחבי העולם איך לפתור את משבר האקלים

רובוט איינשטיין רובוט איינשטיין

Ting Global הינו מיזם בינלאומי המקדם את יעדי הקיימות הגלובליים של האו"ם ומפעיל תוכניות אימון בצורה של אתגר דרך אפליקציית הווצאפ. התוכנית פועלת ביותר מחמישים מדינות ברחבי העולם כולל מחנה פליטים בקניה, בו קיבלו משתתפי האתגר גישה לאינטרנט פס רחב כחלק מהשתתפות פעילה באתגר ומחוצה לו. כעת, יחל המיזם הישראלי פורץ להדריך ילדים ברחבי העולם באמצעות רובוטים במטרה ללמד אותם איך לפתור את משבר האקלים.

"טינג גלובל" זה למעשה תאגיד משחקי הקיימות העולמי, ש"אתגר 18" נכנס תחת התאגיד הזה. למעשה "אתגר 18" הוא תהליך אישי וקבוצתי המתמקד בקיימות ומנהיגות והוא מאתגר, מלמד, חוויתי ונגיש. המשחק עובד כך שבכל נשלחות משימות יומיות קצרות. הפלטפורמה של "אתגר 18" שואפת כי ערים ובתי ספר יטמיעו את מערכת האתגר במטרה לשנות הרגלים וכך לצמצם את משבר האקלים. "אנחנו מזמינים עיריות שמעוניינות לשרת את התושבים שלהם טוב יותר, חברות מסחר שיציעו מוצרים בעד צבירה של נקודות משחק, ספקי אינטרנט ופס רחב למדינות עולם שלישי, ואפילו אוניברסיטאות שיכירו בהשתתפות באתגר כקורס אקדמי. האנושות רק תרוויח מכך", אומר שרון גל-אור היזם המוביל של אתגר 18.

איך מודדים את האימפקט החברתי של תוכניות האתגר?

באמצעות שת"פים עם עמותות, מה שיאפשר מדידה של אימפקט של המשימות באתגרים, כי אפשר למדוד למשל כמה זבל נאסף בעקבות ההשתתפות באתגר, או כמה בגדים יד שניה נרכשו, כמה עצים ניטעו ועוד. כך מערכת האתגר מסייעת לעמותות בפעילות שלהן מול קהלי היעד.

כעת ,כחלק משיתוף הפעולה בין טינג גלובל לבין חברת הנסון רובוטיקס בהונג קונג, בתי ספר שיצברו נקודות טינג במשחקי האתגר יוכלו לפדות אותם ולזכות בסופיה רובוט הקטנה או פרופ' איינשטיין למשל. המטרה היא לקדם שיתופי פעולה בחברה האנושית. זה עובד כך שבאותה קבוצת משחק יש שני בתי ספר שלמדים כי דרך שיתופי פעולה הם זוכים ביותר נקודת טינג, מה שמדרג אותם גבוה יותר בטבלת המשחק העולמית.  "חוץ מההתמודדות עם משבר האקלים, מטרה נוספת היא צמצום פערים חברתיים כלכליים בין מדינות ובין בתי ספר, ושמנו לעצמינו יעד להגיע למקומות בהם אין בתי ספר או אין אנשי הוראה באמצעות התכנים של התכנית ויחד עם הרובוטים ללמד קיימות ומנהיגות," מסביר גל-אור, ומוסיף: "השאיפה היא שבשנת 2022 רובוטים עוזרי הוראה ילמדו בחטיבות בישראל וברבות ממדינות העולם כולל מדינות מתפתחות, ובשנת 2025 רובוטים יהיו דבר נפוץ כפי שהטלפונים החכמים נפוצים היום".

סופיה הקטנה | באדיבות HANSON ROBOTICS
סופיה הקטנה | באדיבות HANSON ROBOTICS

שיתוף פעולה נוסף מפגיש בין אוניברסיטת תל אביב, סמינר הקיבוצים למיזם טינג גלובל. בשיתוף הפעולה הזה, מעורבים מעבדת הסקרנות באוניברסיטת תל-אביב בהובלת פרופ גורן גורדון, רכזת תארים מתקדמים בחינוך לסביבה  וקיימות, ד"ר דפנה גן, במכללת סמינר הקיבוצים.  יחד איתם היזם המוביל של אתגר 18, שרון גל-אור, חוקר את רמת העניין, ההבנה ומעורבות תלמידי בתי ספר בארץ בנושאי יעדי הקיימות של האו"ם כאשר הרובוט פרופ' איינשטיין מבית חברת הנסון רובוטיקס, משמש כעוזרי הוראה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות