חינוך

שביתה בדרך: מעונות היום לא יחדשו את הלימודים

אילוסטרציה אילוסטרציה
מעונות היום בפיקוח יתחילו ביום רביעי הקרוב, 29.9.21 בעיצומים במחאה על שיפור תנאי כח האדם. במסגרת העיצומים, המעונות יפתחו בין הימים רביעי לשישי בשעה 10:00 בבוקר. במידה ולא יהיה שינוי, ביום ראשון, 3.10.21, תחל שביתה כללית, כך הודיעו במטה המאבק.
במעונות היום מועסקות למעלה מ- 16,000 עובדות בתפקידים של מחנכות, מטפלות, מנהלות ומבשלות. לטענתןף במרבית ממדינות ה-OECD יש חוק חינוך חינם או מסובסד באופן משמעותי לגילאי לידה ועד גיל 3, בשעה שבישראל אף גורם ממשלתי לא לוקח את הנושא ברצינות.
במדינת ישראל היחס בין כמות המטפלות לתינוקות עד גיל שנה עומד על 1:6, גילאי שנה עד שנתיים 1:9 ובגילאי שנתיים עד שלוש 1:11. המצב, לטענתן, בלתי אפשרי ויוצר לחץ עצום על מיעוט של עובדות, בעיקר בשל העובדה שמדובר בשכר נמוך ותנאים שאינם הולמים. בכך הן דורשות כי שכרן יהיה שווה לשכר של הסייעות שמועסקות מטעם השלטון המקומי, שלטענתן, גבוה באלפי שקלים.
מטעם מטה המאבק נמסר כי: "הממשלה כופה עלינו לפתוח בשביתה, בסירובה לנהל איתנו משא ומתן. ממשלת ישראל מתנערת מאחריות על החינוך לגיל הרך ומזניחה אותו. פנינו גם היום לשרת הכלכלה ולשר האוצר לשבת איתנו לפני כניסת החג השני לשולחן משא ומתן על מנת למנוע את העיצומים והשביתה ולצערנו עד לרגע זה טרם קיבלנו התייחסות". בנוסף, אמרו כי "במקום לחבק את הילדים אנו יוצאים להאבק על עתיד חינוך הגיל הרך. מעונות היום המפוקחים סובלים ממחסור של מאות עובדות ועובדים עקב השכר הנמוך, התנאים המורכבים ופערי השכר המשמעותיים ביחס לסייעות גני הילדים בשלטון המקומי – זו הפקרות".
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות