בריאות

ילדים זקוקים לשגרה: כיצד לשמור על יציבות גם בזמנים מאתגרים

אילוסטרציה אילוסטרציה
בשנתיים האחרונות, תחושת חוסר הוודאות והיעדר השגרה הפכו להיות עניין רגיל בכל בית ובית בישראל, וילדים רבים מוצאים עצמם אבודים, תלושים ומחוסרי מסגרות, כתוצאה מבידודים חוזרים ונשנים, דבר הגורם לתחושת בלבול, איבוד שליטה וחוסר סדר ובאופן ישיר ללא מעט פחדים ואף לחרדות של ממש. כיצד ניתן להקל על ילדינו בתקופה זו ולייצר תחושת בטחון ושגרה גם בימים מורכבים, הכל תלוי בנו  – ההורים.
לטפח ולשמור על קשרים עם חברים
בימים בהם הילדים ספונים בבתים, אל תאפשרו להיעלם אל תוך המסכים או להתסגר בחדרים, הקפידו שישמרו על קשר קרוב ויציב עם החברים שלהם, במסגרת האילוצים –  שיתקשרו אליהם בשיחת וידאו, יפגשו עימם בגינה או ישוחחו זה עם זה בטלפון, טיפוחם של קשרים אישים חשוב להתפתחות האישית של הילד ולשמירה על תחושת מוכרות ויציבות.

צרו שגרת יום קבועה ונעימה

יצירה ושמירה על שגרת יום ועל הרגלים קבועים עבור הילדים חשובים תמיד אך בפרט בימים מבולבלים כמו אלה שכולנו חווים, העירו את הילדים מידי בוקר, גם אם אתם נמצאים איתם בבידוד, הקפידו להגביל את זמן השימוש בניידים ובמחשבים, הושיבו את בני הבית לזמן שמוקדש כולו ליחד, שוחחו עימם, שחקו משחקים, עשו פעילות גופנית וחלקו מטלות קטנות לכל בני הבית, על מנת ליצור תחושת אחריות ושגרה ברורה לה כולם  מחוייבים.

תהיו אופטימיים – תשדרו לילדים תחושת שלווה ורוגע

יותר מכל דבר אחר, ילדים סופגים את האנרגיה שלכם וההתנהגויות שלכם הן שישפיעו עליהם יותר מכל שיח או הסבר מילולי ולכן, שמרו על קור רוח, התנהלו בצורה נינוחה ושלווה, העבירו להם את המסר שאתם בשליטה, שהכל בסדר ושהם בטוחים ומוגנים. בחרו במילים מעצימות וחיוביות והראו להם את הטוב שקיים גם בסיטואציות מורכבות כמו אלה שהם ואתם חווים.

תשאלו שאלות  – תדברו עם הילדים

ילדים רבים נוטים לעבור מצבים קשים בשתיקה, להסתגר ולא לשתף איש ברגשותיהם ואף להתאמץ ולהסוות את תחושת המועקה והפחד. עשו לעצמכם מנהג קבוע ושבו לשוחח עם הילדים, תשאלו אותם איך הם מרגישים, מה עובר עליהם, הסבירו להם מה קורה מסביב, בלי להיכנס לפרטי פרטים, אפשרו לדברים להישמע רגועים, הסבירו שזו תקופה שתעבור ותנו להם לדבר על כל מה שמתחולל בנפשם, וחשוב לא פחות –  שננו באוזניהם כמה חשוב תמיד לדבר ועל הכל ולא לחשוש לשתף ברגשות.
שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות